Glovo Local: nowy projekt Glovo w Europie, Afryce i Azji

Celem Glovo jest wprowadzenie oferty ponad 250 000 małych lokalnych firm do internetu i to jeszcze przed końcem 2023 r. Ma w tym pomóc globalny projekt Glovo Local.

W związku z inflacją i rosnącymi cenami energii, które wpływają zarówno na dochody konsumentów, jak i marże przedsiębiorstw, Glovo uruchomia Glovo Local - nowy program dla małych i średnich przedsiębiorstw z branży detalicznej i restauracyjnej, który umożliwi im sprzedaż ich produktów w internecie.

Projekt startuje na wszystkich 24 rynkach, na których obecne jest Glovo. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa w Europie, Afryce i Azji, która ma zapewnić skonsolidowany zestaw usług i rozwiązań cyfrowych dostosowanych do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw. - Tylko 20% sprzedawców na całym świecie prowadzi działalność w internecie, co podkreśla pilną potrzebę znalezienia dróg do cyfryzacji - tłumaczy Rodrigo Alier, dyrektor zarządzający w dziale partnerzy i marki w Glovo. - Ponad 100 000 firm, z którymi współpracujemy na całym świecie, to małe lokalne przedsiębiorstwa. Wzrost kosztów utrzymania bardzo się na nich odbija. Celem Glovo jest wprowadzenie ponad 250 000 małych lokalnych firm do internetu przed końcem 2023 r. - zapowiada.

Ma być to możliwe dzięki narzędziom dostępnym w Glovo Local, a więc rozwiązaniom cyfrowym i operacyjnym dla internetowych kanałów sprzedaży, a także dedykowane narzędzia, które pomogą w zarządzaniu oraz optymalizacji sprzedaży: od dostępu do kompleksowych statystyk po dostarczanie rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw.

Program ma zapewnić też właścicielom lokalnych sklepów dodatkowe możliwości marketingowe i reklamowe, co docelowo ma pozwolić zwiększyć widoczność sklepu lub restauracji w świecie online. - W ten sposób zapewniamy rozwój przedsiębiorczości i pobudzamy lokalną gospodarkę. Program Glovo Local i wszystkie jego nowe możliwości technologiczne został opracowany z myślą o jednym celu – pomóc tym firmom nie tylko poradzić sobie z obecnymi zawirowaniami gospodarczymi, ale wyjść z „trybu przetrwania” i doprowadzić do rozkwitu – podsumowuje Rodrigo Alier.

Glovo to kolejny gracz, który chce zachęcić małych, lokalnych detalistów do uruchomienia sprzedaży online. Niedawno HandelExtra.pl jako pierwszy informował, że firma Wolt, w ramach nowej usługi Wolt Drive, chce realizować dostawy m.in. z lokalnych, mniejszych sklepów, w zaledwie 30-60 minut od zamówienia. Według Wolt Polska to przełom, który pozwoli sklepom stacjonarnym dotrzeć do większej grupy klientów w nowy sposób [szczegóły tej inicjatywy TUTAJ].

CZYTAJ TAKŻE: GLOVO WYCOFUJE USŁUGĘ GLOVO PRIME Z POLSKI