Carrefour ma refillomat z produktami marki własnej

Od 5 grudnia klienci flagowego sklepu Carrefour w Warszawie mogą kupić produkty chemiczne marki własnej Carrefoura do własnych opakowań lub butelek wielokrotnego użytku. To pierwsza taka inicjatywa w Polsce.

Chodzi o Carrefour zlokalizowany w CH Arkadia w stolicy.

W nowym refillomacie do wyboru jest 8 produktów z asortymentu chemii domowej w tym mydło do rąk oraz zróżnicowane produkty do sprzątania – płyny do kuchni, naczyń, szyb, paneli i drewna, mebli, łazienki, a także płyn uniwersalny.

Zasada działania urządzenia jest prosta. Należy wybrać produkt, wytarować butelkę (swoją lub kupioną przy maszynie), podstawić butelkę w odpowiednie miejsce, przytrzymać przycisk i napełnić według uznania, następnie nakleić wydruk z wagi i zapłacić za produkt przy kasie.

Jak zapewnia Carrefour różnica między ceną produktu marki własnej Carrefour w opakowaniu i bez niego, sięga nawet 20%, co oznacza, że wybrany produkt może być tańszy dla klienta nawet o połowę w porównaniu do produktu brandowego w opakowaniu.

- Rozwój konceptu refillomatów wpisuje się w długofalową strategię zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. Dzięki możliwości zakupu produktu do własnego opakowania wielokrotnego użytku w wybranej ilości nie tylko przyczyniamy się do zmniejszenia odpadów, lecz także oszczędzamy pieniądze, ponieważ artykuły dostępne w refillomacie są tańsze, niż ich półkowe odpowiedniki - mówi Sylwester Mroczek, manager działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska.

Carrefour obserwuje, że Polacy coraz chętniej korzystają z rozwiązań w duchu zero waste, dlatego sieć planuje konsekwentnie rozwijać projekt stacji reflillujących w swoich sklepach, rozszerzając go o kolejne asortymenty, także spożywcze. W planach są kolejne dwie takie stacje.

Rozwój refillomatów wpisuje się w program “Droga do Zero Waste” Carrefour, który koncentruje się na ograniczeniu zjawiska marnowania jedzenia, generowaniu mniejszych ilości odpadów oraz wykorzystywaniu opakowań  wielokrotnego użytku. W wybranych sklepach Carrefour w Warszawie i Wrocławiu od kilku lat możliwe jest własnoręczne uzupełnianie kosmetyków i środków czystości. Ponadto od końca sierpnia br. w sklepie Carrefour Arkadia działa Pasta Station – automat do napełniania makaronów Lubella do torebek papierowych i własnych opakowań, który został uruchomiony we współpracy z firmą Maspex.

Joanna Hamdan 14529 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.