Rozwinąć skrzydła z Odido

Sieć przyciąga nie tylko nowych właścicieli sklepów, ale także tych z wieloletnim doświadczeniem. Eksperci marki chętnie przekazują wiedzę, aby prowadzony biznes przynosił jak największe korzyści. O zaletach dołączenia do sieci oraz o przebiegu współpracy, opowiedział Michał Starzyczny.

Dlaczego zdecydował się pan na współpracę z siecią Odido?

Michał Starzyczny, franczyzobiorca sieci: Moja rodzina ma 30- letnie doświadczenie w handlu. Gdy otworzyła pierwszy sklep, chętnie pomagałem i wdrażałem się. Obecnie wraz z ojcem prowadzimy 4 sklepy. Właścicielem Jordka jestem od 2000 roku. Dołączenie do sieci pomogło mi w rozwoju biznesu. Wspólnie zwiększyliśmy asortyment, wdrożyliśmy nowe rozwiązania takie jak na przykład gazetka promocyjna oraz przeprowadziliśmy modernizację sklepu. Moją dotychczasową współpracę z ODIDO oceniam bardzo pozytywnie.

Powiedział pan, że sklep został zmodernizowany. Na czym polegały zmiany?

Wymieniliśmy regały, urządzenia oraz oświetlenie, co wpłynęło na powiększenie przestrzeni. Poszerzyliśmy także ofertę o kącik kawowy i małą gastronomię (hot dogi oraz kanapki). Nowe ułożenie i oznaczenie produktów na każdym regale ułatwia odnalezienie asortymentu.

Jak ocenia pan efekt finalny remontu? Czy wpłynął on na opinię wśród klientów?

Z perspektywy paru miesięcy po przebudowie sklepu widzę wielką poprawę. Zwiększyła się liczba klientów w różnym wieku, co przełożyło się na zwiększenie i 20-procentowy wzrost wartości koszyka zakupowego. Daje to poczucie stabilnego prowadzenia działalności.

Zastanawia mnie jednak, dlaczego franczyza miękka?

Franczyza miękka daje mi dużą niezależność. Pozwala na zakup produktów od regionalnych dostawców. Z drugiej strony Makro daje wsparcie w postaci opiekuna oraz przedstawicieli różnych artykułów, także marki własnej ARO i Fine Life. Są one w atrakcyjnych cenach i nie odbiegają jakością od innych towarów.

Wspomniał pan o wsparciu w postaci opiekuna. Jak jeszcze Makro pomaga franczyzobiorcom?

Wspierają nas we wprowadzaniu nowych rozwiązań i promocji. Dzięki Makro mam też dobre warunki współpracy z dostawcami i nawiązuję relacje biznesowe z interesującymi usługodawcami. Dzięki temu mogę rozwijać się i optymistycznie patrzeć w przyszłość.