AmRest sprzedał restauracje KFC w Rosji

Właściciel takich mark franczyzowych, jak: KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks, ogłosił zawarcie umowy sprzedaży biznesu restauracyjnego KFC w Federacji Rosyjskiej. Wcześniej zbyła swoje udziały w KFC inna spółka, Yum Brands! i wyszła z tego rynku.

Nabywcą punktów gastronomicznych KFC AmRestu w Rosji jest firma Almira OOO. Właściciel marki spodziewa się uzyskać co najmniej 100 mln euro.

Zakończenie transakcji wymaga jeszcze zatwierdzenia przez organ antymonopolowy w Rosji, zgody spółki YUM! Brands Inc. (która swoje udziały w KFC na rynku rosyjskim już zbyła), oraz innych zezwoleń regulacyjnych, które obowiązują w Federacji.

Ostateczne warunki transakcji, które zależą od pewnych czynników zewnętrznych, w tym kursu wymiany, zostaną podane do wiadomości, jeśli transakcja zostanie zamknięta, podał AmRest. Spółka szacuje, że po rozpoznaniu utraty wartości rosyjskiego biznesu w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym na dzień 30 czerwca 2022 roku realizacja transakcji nie powinna wymagać dalszych korekt.

AmRest działał w Rosji od 2007 roku i prowadził dotąd na tym rynku 215 restauracji KFC.

Przypomnijmy, że zachodnie firmy opuszczające Rosję po inwazji na Ukrainę przyspieszyły tempo wycofywania się z tego rynku, ponieważ Moskwa opracowała prawo, które pozwoliłoby jej przejmować aktywa i nakładać sankcje karne na firmy zagraniczne. Więcej przeczytasz TUTAJ i TUTAJ.

Przykładem jest McDonald's, który sprzedał swój biznes w Federacji na początku tego roku. Jego restauracje zostały otwarte pod nowym szyldem. Sieć podjęła taką decyzję po 32 latach działania na rosyjskim rynku.