Sukces Pasta Station Maspexu. Czas na refillomat do płatków?

Faza testowa automatu do napełniania makaronów Lubella do torebek papierowych i opakowań własnych nadal trwa. Jak dowiedział się Handelextra.pl, program Carrefoura i Maspexu wywołał poruszenie w handlu. Maspex rozważa więc już kolejny refillomat... do płatków śniadaniowych.

Mija trzeci miesiąc od pilotażowego programu należącej do Grupy Maspex marki Lubelli, realizowanego we współpracy z siecią Carrefour, prowadzącą z kolei projekt „Droga do Zero Waste”, oraz firmą Swapp!

Zapytaliśmy więc, kiedy skończy się faza testów i ruszy sprzedaż makaronu na szerszą skalę w innych sieciach handlowych. Jak twierdzi Wojciech Dendys, customer business development manager, Grupa Maspex, pilotaż nadal trwa, a trzy miesiące to zdecydowanie zbyt krótki czas, by podjąć decyzję dotyczącą skalowania rozwiązania.

W sierpniu br. specjalista z Grupy Maspex zapowiadał, że program ma pokazać potencjał tego systemu sprzedaży. – Pozytywne wyniki sprawią, że będziemy chcieli go rozwijać – mówił Wojciech Dendys.

Tymczasem jest już i feedback konsumencki i, co najważniejsze, zainteresowanie koncepcją stacji refill ze strony retailerów. Ekspert mówi, że wśród klientów dominują opinie, iż rozwiązanie jest dobrym pomysłem i będą oni korzystać z niego w przyszłości. Doceniają łatwą obsługę i pozytywny wpływ środowiskowy.

A co ważne, odbiorcy rynku FMCG mają też własne pomysły, jak usprawnić Pasta Station. Proponują wprowadzenie możliwości wpisywania własnej gramatury produktu, np. 80 g. Program przewiduje cztery flagowe rodzaje makaronów marki Lubella – świderki, muszelki, piórka i kokardki, każdy w trzech pojemnościach 150, 250 i 350 g. – Klientom podoba się pomysł korzystania z własnego pojemnika, sugerują również dodanie do oferty makaronu pełnoziarnistego – donosi Maspex.

– Pilotaż odbił się szerokim echem w rynku i dotyczy to nie tylko konsumentów, ale także retailerów, którzy zainteresowali się koncepcją stacji refill – mówi Wojciech Dendys.

I dodaje, że Grupa Maspex rozważa nawet z jednym z partnerów handlowych dedykowany koncept R&D dla kategorii płatków śniadaniowych.

– Niestety, nie działa to tak, że technologia i mechanizm zawarty w stacjach refill dla makaronów może być skopiowany 1:1 do innych kategorii. W grę wchodzą niuanse i parametry jakościowe dozowanych produktów – wyjaśnia ekspert z Grupy Maspex.

Jest jednak szansa na zrealizowanie tego pomysłu, skoro odbiorcy rynku FMCG dostrzegają w tym ogromny potencjał.