Współpraca z MAKRO to same korzyści

Sytuacja inflacyjna i zmieniające się wymagania klientów sprawiają, że prowadzenie własnego sklepu to wyzwanie. Rozwiązaniem jest kooperacja z rozpoznawalnym partnerem w ramach sieci franczyzowej. O tym, jak MAKRO wspiera swoich franczyzobiorców, opowiada Rafał Osiński.

Jak zmienił się pana biznes, odkąd dołączył pan do sieci ODIDO?

Rafał Osiński, właściciel sklepu ODIDO przy ul. Filtrowej 83 w Warszawie: Sklep prowadzimy już od blisko 10 lat, natomiast po kilku latach zauważyliśmy spadek liczby klientów. Kiedy we współpracy z MAKRO przeprowadziliśmy remont, wszystko diametralnie się zmieniło. Zauważyliśmy wzrost zainteresowania klientów, co finalnie przełożyło się na wzrost obrotów i dochodów.

Wspomniał pan o remoncie. Może pan opowiedzieć, jak zmieniło się wnętrze sklepu?

Zyskała estetyka. Wprowadziliśmy kategoryzację produktów i zmieniliśmy ich ustawienie, co ułatwia poruszanie się wewnątrz sklepu. Wdrożyliśmy też nowości, takie jak kącik kawowy oraz hot dogi. To wszystko sprawiło, że zanotowaliśmy 30% wzrost sprzedaży. Przyrost był także widoczny w poszczególnych kategoriach produktów, które wcześniej stanowiły naszą niszę.

Imponujące wyniki. Zastanawia mnie jednak, jaki był odzew klientów po remoncie?

Nowa witryna wzbudziła ciekawość klientów. Dotychczasową grupą klientów naszego sklepu były głównie osoby starsze, mieszkające w pobliżu, natomiast wraz z odświeżeniem sklepu, zyskaliśmy bardzo dużo młodych klientów z okolicznych akademików i z pobliskiej pętli tramwajowej.

Co skłoniło pana do podjęcia decyzji o dalszym rozwoju współpracy w ramach miękkiej franczyzy?

Nie mam narzuconych żadnych produktów ani dostawców. Samodzielnie wybieram spośród wysokomarżowych produktów bądź produktów marki własnej MAKRO (Fine Life oraz ARO), które na co dzień są doceniane przez klientów za dobrą jakość oraz niską cenę.

Czy czuje pan wsparcie ze strony firmy MAKRO?

Przeprowadzenie remontu przebiegło bardzo szybko i sprawnie. Po jego zakończeniu nie pozostaliśmy bez wsparcia. MAKRO do teraz proponuje wdrażanie nowoczesnych rozwiązań, wymaganych przez klientów oraz odnoszących się do aktualnych trendów, tak jak m.in. kącik kawowy czy ciepłe przekąski. Takie unowocześnienia faktycznie wpływają na wzrost liczby klientów oraz sumy koszyka zakupowego.