Carrefour testuje autonomiczne dostawy

Detalista razem z Goggo Network w ramach pilotażu uruchamiają we Francji usługę Mobile Drive.

Polega ona na korzystaniu z całkowicie autonomicznego samochodu dostawczego. Jak informuje Carrefour będzie on poruszać się po drogach publicznych, zarówno przy dużym natężeniu ruchu, jak i w normalnych warunkach pokonując 15 km z prędkością do 70 km/h.
 
W ramach projektu 5G Open Road pojazd wyjedzie 6 grudnia na ulice Plateau de Saclay. Usługę zainaugurowali Alexandre Bompard, dyrektor generalny Grupy Carrefour, Eric Labaye, prezes Instytutu Politechniki Paryskiej, Yasmine Fage, współzałożycielka start-upu Goggo Network oraz Christophe Béchu, minister ds. przemian ekologicznych i jedności regionalnej,
 
Jak nowa usługa działa? Na stronie Carrefour.fr lub za pomocą aplikacji mobilnej klienci składają zamówienie, a następnie wybierają dostępny termin dostawy – w danym dniu lub w dniu następnym – aby zakupy zostały dostarczone do nich autonomicznym transportem. Następnie zamówienie jest kompletowane w zautomatyzowanym magazynie Plessis-Pâté, wysyłane na Carrefour Massy Drive, a następnie ładowane na pojazd. Następnie jedzie on autonomicznie do Plateau de Saclay. Gdy pojazd dotrze do celu, klienci odblokowują swoją szafkę za pomocą kodu otrzymanego wcześniej SMS-em i odbierają zakupy. Następnie wraca on do punktu początkowego w Massy i czeka na rozpoczęcie kolejnej rundy.
 
W trakcie okresu próbnego mogą zostać wprowadzone zmiany w planie podróży autonomicznego pojazdu w oparciu o opinie klientów.
 
- Jako firma zajmująca się handlem detalicznym chcemy wykorzystać cyfrowe technologie i innowacje do projektowania i testowania nowych usług dla naszych klientów, które w coraz większym stopniu spełniają ich oczekiwania. Łącząc siły z innowacyjną firmą typu start-up Goggo Network, pokazujemy, jak dynamiczna jest Grupa Carrefour, jeśli chodzi o rozwój logistyki i usług detalicznych przyszłości – powiedziała Elodie Perthuisot, dyrektor wykonawczy Grupy Carrefour ds. handlu, danych i transformacji cyfrowej.
Joanna Hamdan 14529 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.