Popeyes - nowa marka restauracyjna wchodzi do Polski

Operatorzy gastronomiczni Restaurant Brands International i McWin planują w 2023 roku otwarcie punktów gastronomicznych w krajach Europy Wschodniej, m.in. w Polsce pod marką Popeyes, a także rozwój kultowej marki Burger King w tym regionie. McWin zawiera umowy w sprawie masterfranczyzy.

Obaj operatorzy specjalizujący się w prowadzeniu restauracji typu fast food ogłosili, że podmioty stowarzyszone z McWin zyskały wyłączne prawa obejmujące masterfranczyzę i rozwój w celu rozszerzenia zasięgu marek Burger King i Popeyes w kilku krajach Europy Wschodniej.

Za pośrednictwem swojej nowo utworzonej platformy Rex Concepts CEE McWin jest gotowy do rozwoju marki grillowanych na ogniu dań serwowanych w lokalach Burger King w Czechach, Polsce i w Rumunii, oraz do wprowadzenia kultowej marki restauracji serwujących smażonego kurczaka Popeyes w Czechach i w Polsce, przy czym plany obejmują otwarcie 600 restauracji w tych krajach w nadchodzącej dekadzie.

- Jesteśmy zachwyceni, że zrealizowaliśmy nasz cel przy współpracy z McWin i jesteśmy przekonani, że ich ogromne doświadczenie w rozwoju działalności przełoży się na pomyślną ekspansję naszych kultowych marek w Europie Wschodniej - powiedział David Shear, prezes Restaurant Brands International Inc., spółki-matki Burger King i Popeyes. - Komunikat ten podkreśla nasze zaangażowanie w zapewnienie większej liczbie gości naszego kultowego grillowanego na ogniu Whoppera, wspaniałego kurczaka w stylu luizjańskim i wielu innych popularnych pozycji w menu. Jest to dla tych marek ważny krok w ambitnej drodze ku ekspansji i z ekscytacją kontynuujemy powiększanie naszego udziału w rynku Europy Wschodniej - dodał.

Henry McGovern, współzałożyciel McWin, dostrzega możliwości rozwoju i włączenia mocnych marek premium, takich jak Burger King i Popeyes, do swojego portfolio 1300 restauracji. Poza przejęciem spółki BK SEE Poland w sierpniu br. jest to druga inwestycja operatora ze środków pochodzących z funduszu McWin Restaurant Fund o wartości 525 mln euro.

McWin to prywatna firma inwestycyjna, założona przez Henry’ego McGoverna i Stevena K. Winegara. Henry McGovern jest także założycielem AmRest Holdings SE, jednej z wiodących europejskich firm branży gastronomicznej, która pod jego kierownictwem rozrosła się do ponad 2300 restauracji w 25 krajach i zatrudnia ponad 55 tys. pracowników.

Natomiast Restaurant Brands International Inc. to jedna z największych na świecie firm restauracyjnych szybkiej obsługi, która osiąga roczną wartość sprzedaży w ramach całego systemu na poziomie przekraczającym 35 mld dol. i prowadzi ponad 29 tys. restauracji w ponad 100 krajach. RBI jest właścicielem czterech najbardziej znanych na świecie marek restauracji szybkiej obsługi: Tim Hortons, Burger King, Popeyes i Firehouse Subs.

Należąca do  Restaurant Brands International marka Popeyes powstała w Nowym Orleanie w 1972 roku, a jej historia i tradycja kulinarna liczy ponad 50 lat. Popeyes wyróżnia się unikalnym menu w stylu nowoorleańskim z pikantnymi kurczakami, polędwiczkami z kurczaka, smażonymi krewetkami i innymi regionalnymi produktami. Popeyes to restauracje szybkiej obsługi oferujące dania z kurczaka. Marka liczy ponad 3800 lokali w USA i na całym świecie, w tym otwarte ostatnio restauracje w Wielkiej Brytanii, Rumunii, Hiszpanii i Szwajcarii.