To historyczna data - 2 grudnia 2002 r. ruszyło pierwsze Factory

Równo 20 lat temu Neinver otworzył w Warszawie Factory Ursus - pierwsze centrum outletowe w Polsce, dając początek powstania branży, która dzisiaj zajmuje jedno z czołowych punktów na handlowej mapie kraju.

Ponad 230 000 mkw. powierzchni handlowej wybudowanej i zarządzanej, inwestycje rzędu 1,5 mld zł, 4 tysiące miejsc pracy i setki milionów klientów w czasie minionych 20 lat – Neinver, operator centrów outletowych w Europie, obchodzi właśnie 20. rocznicę obecności na polskim rynku. Dokładnie 2 grudnia 2002 roku firma otworzyła Factory Ursus - pierwsze centrum outletowe w Polsce, dając początek powstania branży.

- Wejście do Polski było kamieniem milowym dla Neinver. Wraz z otwarciem Factory Ursus w Warszawie wyznaczyło bowiem początek europejskiej ekspansji firmy i utorowało drogę do wprowadzenia zupełnie nowej koncepcji sprzedażowej, zarówno dla konsumentów, jak i marek. Jesteśmy wdzięczni naszym klientom, przedstawicielom marek, partnerom biznesowym i zespołowi Neinver za tak bliską współpracę w budowaniu sukcesu branży outletowej w Polsce - mówi Daniel Losantos, CEO Neinver.

Factory to najsilniejsza, największa i najlepiej rozpoznawalna marka centrów wyprzedażowych w Polsce. Każdego roku odwiedzają miliony klientów, generując obrót liczony w setkach milionów euro. Ofertę tworzą salony outletowe niemal wszystkich branż, wśród których znajdują się takie marki, jak: Karl Lagerfeld, Hugo Boss, Calvin Klein, Trussardi, Guess, Lacoste, Marc’O Polo, Tommy Hilfiger, czy adidas, Nike, Reebok i Puma.

- Duże zainteresowanie klientów, najemców i przedstawicieli marek zawsze było impulsem do rozwoju Factory Ursus, które w tym czasie było dwukrotnie rozbudowywane, zyskując ofertę najbardziej pożądanych salonów outletowych na rynku – mówi Piotr Rębacz, dyrektor Factory Ursus.

Outlety Factory są dzisiaj zlokalizowane w czterech polskich miastach: Warszawie (Annopol i Ursus), Krakowie, Poznaniu i Gliwicach, zajmując łączną powierzchnię 87 000 mkw. Jednak Neinver w Polsce zbudował znacznie więcej obiektów handlowych. To również outlet Factory we Wrocławiu, parki handlowe Futura we Wrocławiu i Krakowie, Galeria Katowicka na Śląsku i Galeria Malta w Poznaniu.

Neinver to hiszpańska, międzynarodowa firma specjalizująca się w budowie oraz inwestycjach na rynku nieruchomości i zarządzaniu nimi. Jako operator centrów outlet w Hiszpanii i Polsce, ma dwie marki własne: The Style Outlets i Factory. Spółka Neinver, założona w 1969 roku, zarządza 17 centrami outlet i 4 parkami handlowymi, współpracując z ponad 800 markami w sześciu krajach europejskich: Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii.

Katarzyna Pierzchała 5524 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.