Pepco z 3000 sklepem w Europie

W planach 20 000 placówek.

Jubileuszowa placówka sieci została otwarta 1 grudnia na Placu Poczdamskim w Berlinie.

- Otwarcie 3-tysięcznego sklepu to ważny kamień milowy w naszym rozwoju. Dzięki efektowi skali weszliśmy na poziom niezwykle dynamicznego wzrostu i średnio każdego dnia, gdzieś w Europie otwieramy co najmniej jeden sklep Pepco, a każdego roku wchodzimy na dwa nowe europejskiej rynki. Tylko w ubiegłym roku finansowym otworzyliśmy 446 nowych placówek, a zamierzamy rozwijać się jeszcze szybciej. Jako Grupa Pepco, będąca także właścicielem marek Poundland i Dealz, chcemy otworzyć 20 000 sklepów w całej Europie – powiedział Anand Patel, managing director, Pepco.

Pepco, z główną siedzibą w Poznaniu, to firma, która obecnie posiada sklepy w całej Europie. W Polsce sieć otworzyła swoje pierwsze placówki w 2004 r., zaczynając od 14 salonów, zlokalizowanych w takich miastach jak Poznań, Gdańsk i Bydgoszcz. Jak zapewnia Pepco nasz kraj cały czas pozostaje kluczowym dla marki rynkiem, z blisko 1200 sklepami. Liczba ta będzie nadal rosła ze względu na planowaną ekspansję sieci, której towarzyszy zmiana wyglądu placówek.

Pepco w nowej odsłonie w Polsce i w Europie

Wykorzystując doświadczenia zdobyte na polskim rynku od 2013 r. Pepco zaczęło rozszerzać swoją działalność na Centralną i Wschodnią Europę, włączając w to m.in. Słowację, Czechy, Rumunię, Bułgarię, czy Litwę, a w ostatnich latach weszło także na takie zachodnie rynki jak Hiszpania, Włochy, Austria czy Niemcy, gdzie obecnie ma cztery sklepy i planuje kolejne otwarcia w tym kraju. Po wejściu do Grecji w październiku, marka jest obecna już w 17 krajach. Jej dwutysięczny sklep został otwarty zaledwie w czerwcu 2020 r., w mieście Makarska w Chorwacji, co pokazuje jak szybkie jest tempo ekspansji sieci. Marka zamierza  kontynuować swój rozwój. Wiosną 2023 r. planuje wejść do Portugalii.

- Potwierdziliśmy silną pozycję na zachodnioeuropejskich rynkach, z powodzeniem wchodząc na pięć z nich, a czego uwieńczeniem jest otwarcie trzytysięcznego sklepu. Wierzymy zatem, że możemy jeszcze bardziej przyspieszyć tempo wzrostu zarówno w Polsce jak i w całej Europie. Na polskim rynku, który jest obecnie dla nas największy, nadal widzimy potencjał do rozwoju - powiedział Aleksandr Cikaidze, retail director w Pepco.

Joanna Hamdan 14529 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.