Aldi jak Lidl i Biedronka: otworzy e-sklep z art. przemysłowymi

Kolejna sieć - Aldi, zapowiada uruchomienie e-sklepu z artykułami przemysłowymi. Jak wygląda zainteresowanie odzieżą, obuwiem, produktami AGD i innymi z kategorii non-food w już działających takich e-sklepach - Lidla i Biedronki? Pytamy prekursorów.

Aldi zanotował wzrost sprzedaży asortymentu z kategorii pozaspożywczej o 16% rdr. Wysokie notowania w tej kategorii skłoniły sieć, aby pójść w ślady Biedronki oraz Lidla i otworzyć non-foodowy sklep online. – W perspektywie kilkunastu, góra 24 miesięcy, planujemy otwarcie sklepu internetowego. Najprawdopodobniej będzie to sprzedaż towarów przemysłowych właśnie – mówi HandelExtra.pl Piotr Szewczyk, kierownik kategorii non-food, Aldi Polska. Tylko przy okazji wprowadzania do sklepów sezonowej oferty zabawek sieć informowała, że wartość ich obrotu wzrosła w Aldim o 50% rdr. Wyniki te są różne dla poszczególnych kategorii i nie w każdym przypadku aż tak wysokie, ale generalne tendencje są zwyżkowe.

E-sklep Biedronka Home działa od 22 sierpnia 2022 r. i, jak zapewnia sieć, okazał się dużym sukcesem – Biedronka Home odnotowała ponad 3 mln odwiedzin. Oferta tego e-sklepu liczy prawie 2000 artykułów i podzielona jest na kilka kategorii. Klienci szczególnie chętnie wybierają produkty z kategorii Dom i Ogród, Elektronika oraz Kuchnia. Uruchomienie e-sklepu Biedronka Home oznacza dla sieci dodatkowy kanał sprzedaży, dostępny 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Co ciekawe, start nowej usługi nie oznacza rezygnacji z dodatkowych konceptów handlowych, jakimi są outlety, namioty czy ciężarówki wyprzedażowe, w których również dominuje asortyment non-food. Jak tłumaczy operator, każde z tych rozwiązań oferuje inną funkcjonalność i pełni inną rolę, która jest odmienna od usługi sklepu internetowego. Aktualnie Biedronka ma pięć stałych lokalizacji outletów w czterech miastach, tj. w Gdańsku, Elblągu, Lesznie oraz Mławie. Natomiast ciężarówki wyprzedażowe były w trasie do początku października i zaparkowały łącznie przed 15 sklepami Biedronka w 13 miastach.

Jako pierwszy internetowy sklep otworzył jednak Lidl – 5 kwietnia 2019 r. i wówczas było to spore wydarzenie w handlu [szczegóły tutaj]. Wcześniej, bo 3 listopada 2017 r., operator wystartował z platformą do zamawiania alkoholi winnicalidla.pl, która także funkcjonuje do dziś. – Oba kanały sprzedaży, sklepy stacjonarne i sklep internetowy, mają dla nas istotne znaczenie, dlatego planujemy rozwijać je w przyszłości – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR, Lidl Polska.

W Lidlu klienci mogą kupić odzież i buty takich marek własnych sieci, jak: Esmara (moda kobieca), Livergy (moda męska), Pepperts (moda dziecięca i młodzieżowa), Lupilu (moda dziecięca) czy Cirvit (odzież sportowa). - Konsumenci często i chętnie sięgają po produkty marek własnych, wiedząc, że w ten sposób zyskują wysoką jakość oraz niską cenę. Planujemy w dalszym ciągu rozwijać ich ofertę – zapowiada Aleksandra Robaszkiewicz.

Dużą popularnością cieszą się kolekcje Lidla i Biedronki z własnym brandem.

Carrefour i Kaufland zostają przy sprzedaży w sklepach stacjonarnych

–  W sieci Carrefour są to różne formaty sklepów, od wielkopowierzchniowych hipermarketów, przez supermarkety, po sklepy franczyzowe – mówi Anna Waszkiewicz, menedżer grupy kategorii produktowych Textile / EPCS, Carrefour Polska.

Carrefour oferuje szeroki asortyment zarówno butów, jak i odzieży dla dorosłych oraz dzieci. We wszystkich kategoriach rozwija markę własną TEX, ale jako uzupełnienie oferty sprzedaje również markowe ubrania, takich firm jak Puma, Kappa czy Lotto, które w sieci Carrefour można kupić w okazyjnych cenach.

Kaufland tekstylia i odzież sprzedaje głównie w ramach specjalnych ofert czasowych wyłącznie w sklepach stacjonarnych. Za to asortyment obejmuje artykuły wytworzone zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, w tym wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu ubrania sportowe marki własnej Newcential, a także ubranka dla niemowląt marki Kuniboo, odzież dla dzieci w wieku szkolnym Hip & Hopps, tekstylia dla kobiet marki Oyanda i mężczyzn marki Townland, które w większości mają certyfikat Global Organic Textile Standard potwierdzający ekologiczny skład materiałów.