PayTel wprowadza Blika do kasy fiskalnej

Ten wiodący na polskim rynku dostawca usług płatniczych wprowadza rozwiązanie, które pozwala przyjmować płatności kodem Blik bezpośrednio w kasie fiskalnej, bez konieczności użycia dodatkowych urządzeń.

Konsumenci przykładają coraz większą wagę do szybkości wykonywanych płatności. Oczekują nowoczesnych metod akceptowania transakcji, w każdej dostępnej kategorii zakupowej.

- Nasi klienci, podobnie jak ich konsumenci, cenią sobie bezpieczeństwo transakcji na równi z intuicyjnością i wygodą. W tym celu wprowadziliśmy do oferty dwa produkty – Blik w kasie fiskalnej i aplikację LightPOS – mówi Bartosz Berestecki, prezes zarządu PayTel.

Wyjaśnia, że pierwsze z nich umożliwia szybkie dokonanie płatności bez potrzeby użycia karty płatniczej i polega na wprowadzeniu sześciocyfrowego kodu Blik na urządzeniu fiskalnym, bez konieczności użycia dodatkowych urządzeń. Klient nie musi przepisywać haseł SMS czy danych z karty płatniczej. Wystarczy zatwierdzić smartfonem transakcję w swojej aplikacji bankowej.

Aby aktywować usługę Blik w kasie fiskalnej, należy skontaktować się ze swoim sprzedawcą urządzenia. Po elektronicznym podpisaniu umowy na realizację płatności, usługa zostanie automatycznie aktywowana. Z rozwiązania mogą obecnie korzystać użytkownicy kas Novitus Nano i Novitus Sento. Wkrótce rozwiązanie będzie dostępna we wszystkich kasach online firm Novitus i Elzab.

- Zgodnie z przyjętą strategią, nasze kasy fiskalne stają się nośnikiem coraz większej ilości usług, które bezpośrednio wspierają biznesy naszych klientów. Urządzenia fiskalne oferowane przez spółkę Comp nie tylko rejestrują sprzedaż, ale przede wszystkim mają pomagać firmom w codziennym zarządzaniu i biznesowej analizie – mówi Jarosław Wilk, wiceprezes zarządu Comp, właściciel marki Novitus.

Uważa, że płatności Blik dostępne w kasie to idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców chcących wywiązać się z obowiązku oferowania płatności przy użyciu tzw. instrumentu płatniczego, ale bez dodatkowego terminala płatniczego. - Dajemy im wybór i możliwość stopniowego rozwijania swojego punktu sprzedaży wraz z rosnącymi obrotami i wielkością biznesu. W dzisiejszych czasach elastyczność to podstawa - dodaje.

Z kolei LightPOS to rozwiązanie płatnicze, które zamienia telefon lub tablet w terminal płatniczy, umożliwiając przyjmowanie płatności zbliżeniowych w każdym miejscu, o dowolnej porze.

Aplikacja mobilna LightPOS dostępna jest w ramach Programu Polska Bezgotówkowa. Po spełnieniu określonych warunków, użytkownik może korzystać z aplikacji całkowicie za darmo przez 5 miesięcy lub do osiągnięcia obrotu 42 tys. zł.

 

Katarzyna Pierzchała 5524 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.