Start platformy Wszystko.pl najwcześniej wiosną 2023

W grudniu ruszają testy zapowiedzianej kilka miesięcy temu platformy zakupowej Wszystko.pl. Na razie będą mogli z niej skorzystać pracownicy firmy Comarch i ich rodzin - ujawnia w rozmowie z HandelExtra.pl Mariola Barzyk-Libura, dyrektor Wszystko.pl z Grupy Comarch.

Wszystko.pl - platforma spółki Comarch, największego polskiego dostawcy systemów ERP, działa od ponad 10 lat, ale dotychczas korzystać z niej mogli wyłącznie użytkownicy systemów do zarządzania firmą klasy ERP. W sierpniu 2022 r. platforma otworzyła się dla zewnętrznych firm. Przedsiębiorcy działający w branży e-commerce mogli już wówczas zakładać konto sprzedawcy w serwisie i rozpocząć dodawanie produktów. Wszystko bez żadnych opłat. Start platformy planowany był na grudzień 2022 r.

Mariolę Barzyk-Libura, dyrektor wszystko.pl z Grupy Comarch, pytamy, czy projekt rozwija się zgodnie z planem. - Od grudnia marektplace będzie testowany przez realnych konsumentów z Grupy Comarch - łącznie ponad 7 tys. osób oraz członkowie ich rodzin. Ich zadaniem będzie kupowanie produktów. Testy zaplanowane są na cały pierwszy kwartał 2023 r. Po nich, czyli wiosną 2023 r. planujemy premierę konsumencką - odpowiada HandelExtra.pl Mariola Barzyk-Libura .

Podkreśla, że do platformy codziennie dołączają sprzedawcy, w tym znane marki z różnych kategorii. Swoje sklepy na Wszystko.pl mają m.in.: Homla, Neonet, NTT System, Action, PSB BAT, Toto Hair Company, Krosno, Carinii i wiele innych. - Nie możemy zdradzić, ile dokładnie firm zarejestrowało się w serwisie, ale zainteresowanie jest spore, co widać również w rozmowach z przedsiębiorcami. Co warte podkreślenia, każdy ze sprzedawców może skorzystać z pomocy indywidualnego opiekuna, który odpowie na jego pytania, przeprowadzi przez proces integracji konta czy pomoże w wystawianiu ofert. Przykładowo, jeden z naszych sprzedawców z kategorii Dom i Ogród jakiś czas temu zgłosił nam problem, że na liście dostępnych metod dostawy nie ma tej, która dla jego działalności jest kluczowa. Niezwłocznie zajęliśmy się sprawą i już po kilku dniach dodaliśmy brakującą metodę - podkreśla Mariola Barzyk-Libura.

I przyznaje, że obecny wygląd platformy Wszystko.pl, to nie jest finalna wersja. - Z każdym kolejnym tygodniem nasi specjaliści UX i IT projektują i dokładają kolejne funkcjonalności, więc mamy nadzieję, że kiedy już otworzymy portal dla wszystkich klientów na wiosnę, jego layout spodoba się użytkownikom.

Zapewnia, że sprzedawcy są entuzjastycznie nastawieni do projektu jako alternatywy dla innych dużych platform, na których sprzedają. - Cenią nie tylko brak prowizji od sprzedaży na platformie, ale też fachową obsługę czy szybkie odpowiadanie na ich potrzeby i zgłaszane funkcjonalności. Ich feedback jest bezcenny, co pozwala nam na bieżąco wprowadzać udoskonalenia i implementować ważne elementy - dodaje.

E-commerc'owe firmy do wszystko.pl na początek mają przyciągać takie atuty jak: brak jakichkolwiek opłat, intuicyjny interfejs platformy czy dedykowana aplikacja mobilna. Co istotne, nie trzeba być klientem spółki Comarch i korzystać z ich oprogramowania, by dołączyć do grona sprzedawców. Natomiast brak opłat, przynajmniej na początku, kilka miesięcy temu firma tłumaczyła tak: - Chcemy być tarczą dla polskich przedsiębiorców. Projekt w zamyśle jest długoterminowy, dlatego nie planujemy na nim zarabiać. To nie jest i nigdy nie będzie nasz core biznes - mówił Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch i dyrektor sektora ERP [szczegóły tutaj].

Największą e-platformą sprzedażową w Polsce jest Allegro. Na koniec trzeciego kwartału 2022 r. liczba aktywnych ofert na Allegro przekroczyła 260 mln, zaś 9 z 10 najlepiej sprzedających się na platformie produktów było najtańszych w Polsce.