Allegro wciąż na szczycie, nie obawia się spadku popytu

Allegro planuje dalszy rozwój biznesu w Polsce oraz poszerzenie bazy sprzedawców i konsumentów za granicą. Strategiczny cel, czyli stworzenie przez Allegro czołowej platformy marketplace na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, pozostaje bez zmian.

Allegro opublikowało wyniki za pierwsze trzy kwartały 2022 r. Wynika z nich, że dla polskiej części biznesu platformy wartość sprzedaży brutto przyspieszyła do 21% rdr.

GMV, czyli wskaźnik pokazujący sumaryczną wartość transakcji w danym okresie zawartych we wszystkich sklepach internetowych prowadzonych w oparciu o konkretne rozwiązanie e-commerce, poszło w górę w wielu kategoriach, co świadczy o stabilnym popycie.

Liczba aktywnych ofert na Allegro przekroczyła 260 mln, zaś 9 z 10 najlepiej sprzedających się na platformie produktów było najtańszych w Polsce.

– Nieustanne poszerzanie portfolio oraz zapewnianie jak najlepszych cen zwiększa zainteresowanie klientów Allegro w obliczu pogarszających się warunków makroekonomicznych i wysokiej inflacji, przekładając się na wzrost przychodów polskiej części grupy – twierdzi Allegro.

Poza tym Allegro.com zwiększa międzynarodowy zasięg, dostępnego obecnie w angielskiej, ukraińskiej i czeskiej wersji językowej.

Strategiczny cel, czyli stworzenie przez Allegro czołowej platformy marketplace na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, pozostaje bez zmian. Firma kontynuuje rozwijanie sprzedaży własnej (1P) w Grupie Mall, jednocześnie przygotowując się do planowanego na przyszły rok wdrożenia w Czechach modelu marketplace, opartego głównie na ofertach stron trzecich (3P), czyli sprzedawców.

– W obliczu niepewności ekonomicznej i inflacji klienci mają mniej środków do wydania, ale wiedzą, że to u nas mogą znaleźć najlepsze oferty. Naszym podstawowym celem jest dalszy wzrost w Polsce i poszerzanie udziału za granicą poprzez zwiększanie bazy sprzedawców i konsumentów. Kluczowym celem jest wprowadzenie modelu marketplace na arenie międzynarodowej, zaczynając od Czech w 2023 r. – mówi Roy Perticucci, prezes Allegro.

Jon Eastick, CFO Allegro, dodaje, że wartość wielu firm z branży e-commerce spadła o 50-70%.