Sieć Aldi otwarta na przejęcia; docelowo 1000 sklepów

W ciągu pięciu najbliższych lat Aldi chce mieć w Polsce ok. 600 sklepów, docelowo - ponad 1000. Sieć jest otwarta na przejęcia, zwiększa też nakłady inwestycyjne, w tym na logistykę i nowe magazyny.

Roczne nakłady na rozwój Aldiego w Polsce zwiększyły się o 50% w porównaniu do 500 mln zł w 2021 r. W ślad za otwarciami nowych sklepów sieć planuje budowę kolejnych dwóch magazynów, które zapewnią sprawną logistykę i zoptymalizują koszty transportu. Przypomnijmy, że we wrześniu tego roku Aldi otworzył swój drugi magazyn – w Lisim Ogonie pod Bydgoszczą – mający zapewnić zatowarowanie sklepom w północnej części Polski. Dla firmy ekspansja jest priorytetem.

– Nasze ambicje są dość jasno określone, w perspektywie kolejnych pięciu lat chcemy mieć 500-600 sklepów. To zapewni nam odpowiednią skalę, umożliwi dalszy rozwój z osiągnięciem rentowności, z uwzględnieniem amortyzacji pewnych inwestycji i rozbudowy sieci logistycznej – mówi Wojciech Łubieński, prezes zarządu, Aldi Polska. - Mamy także perspektywę dziesięcioletnią – planujemy ponad tysiąc sklepów. Zakładamy wzrost organiczny, co może się zmienić, jeżeli dojdzie do jakiejś akwizycji. To jednak element, którego na ten moment nie możemy przewidzieć – dodaje Łubieński.

Priorytetem są duże miasta. Naturalnym kierunkiem jest też zapełnianie białych plam na mapie Polski i rozpoczęcie działalności handlowej tam, gdzie Aldi jeszcze nie jest obecne. Sieć nie wyklucza też mniejszych miejscowości.

Przy obecnej skali działalności sieci to wzrost w rozwoju organicznym o ok. 50%. Tylko w najbliższych tygodniach dyskonter otworzy kilkanaście nowych sklepów, zarówno w mniejszych jak i większych miejscowościach, między innymi w Rawiczu, Świdniku, Lublinie, Krakowie, Wieluniu, Smolcu, Sosnowcu, Białymstoku, Słupsku, w Pucku, Legionowie, Żyrardowie, Suwałkach, czy Poznaniu.

Sieć liczy obecnie w Polsce 233 sklepy i zatrudnia prawie 4 tys. pracowników. Aldi jest częścią grupy przedsiębiorstw Aldi Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich produkty w najniższej możliwej cenie. Zatrudnia ponad 77 tys. pracowników łącznie w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.