Nestlé znalazło wegańską alternatywę dla jaj w proszku

Gigant spożywczy opracował roślinną mieszankę białek, która zastąpi jaja. Producent zapewnia, że produkt na bazie soi zawiera taką samą ilość białka jak jajka o obniżonej zawartości tłuszczów nasyconych i cholesterolu. Koncern opracowuje też roślinne ryby i wprowadził wegański KitKat.

Jak donosi "ESM Magazine", bezzwierzęce jajka w proszku zostały też wzbogacone o żelazo i znajdzie zastosowanie w szerokiej gamie potraw, takich jak jajecznica, omlety lub wypieki. - Jajka są jednym z najczęściej stosowanych źródeł białka. Dzięki temu unikalnemu rozwiązaniu chcieliśmy zapewnić niedrogie, pożywne rozwiązanie, które mogłoby zastąpić niektóre jaj podczas gotowania potraw - mówi Torsten Pohl, szef centrum produktów i technologii żywności Nestlé.

Obecnie alternatywa dla jajek jest testowana w Ameryce Środkowej pod marką Malher w ograniczonej liczbie sklepów. Gigant spożywczy planuje w przyszłości wprowadzić produkt na większą liczbę rynków w Ameryce Łacińskiej.

Został opracowany przez ekspertów Nestlé ds. badań i rozwoju, wykorzystując know-how firmy w opracowywaniu roślinnych alternatyw żywności, np. wegańskiej alternatywy dla jaj pod marką Garden Gourmet.

– Zastępując niektóre jajka tym stabilnym białkiem roślinnym, zapewnimy nie tylko niedrogą alternatywę, ale także zrównoważoną, z której wiele osób może korzystać podczas przygotowywania śniadania, lunchu lub kolacji – twierdzi Nestlé. Zespoły badawczo-rozwojowe firmy badają również innowacyjne rozwiązania w zakresie niedrogich, trwałych mieszanek białkowych, które mogą być stosowane jako alternatywa dla mięsa w niektórych regionach z ograniczonym łańcuchem dostaw do chłodni.

Przypomnijmy, Nestlé bada nowe technologie bezzwierzęcych białek. Produkt pod marką Perfect Day powstaje z bezzwierzęcego białka w wyniku fermentacji. Białko to jest identyczne jak serwatkowe znajdujące się w mleku krowim, oferując jednocześnie właściwości odżywcze i funkcjonalne odpowiednie dla wegan, a więc nie zawierające laktozy. Ponad rok temu Nestlé testował wegańską wersję batonika KitKat w kilku krajach, w tym w Polsce (w Żabce) i w Wielkiej Brytanii. Pilotaż przyniósł oczekiwane rezultaty i producent wprowadza roślinny batonik na szeroką skalę na Starym Kontynencie i na świecie.

– Kategoria roślinnych zamienników mięsa bez wątpienia jest bardzo perspektywiczna – rośnie w zawrotnym tempie ponad 50% rdr. Przewidujemy, że ten trend utrzyma się także w kolejnych latach. Coraz powszechniejszy jest bowiem styl odżywiania, w którym ograniczamy mięso – czy to z uwagi na aspekty zdrowotne czy też środowiskowe. Grupa ta będzie się więc, naszym zdaniem, dalej powiększać. W przyszłym roku pod marką Garden Gourmet będziemy wprowadzać na rynek zamienniki jaj czy ryb – zapowiada Paweł Pabian, sales manager, Garden Gourmet, Nestlé Polska.

Więcej nt. przeczytasz TUTAJ.

Marcelina Siudek, group product manager, Nestlé Professional, również zauważa wzrost zainteresowania konceptami bezmięsnymi wśród restauratorów, szefów kuchni i właścicieli punktów usługowych. – Dodatkowo pozwala to – na jeszcze większą skalę – zmniejszyć ingerencję w środowisko naturalne – dodaje ekspert.

W portfolio produktów – dostosowanym do potrzeb restauratorów – znalazły się nie tylko roślinne klopsiki, mielone i nuggetsy, ale także warzywne specjalności, takie jak burger z soczewicy i marchwi lub falafel z burakiem. W ofercie detalicznej dostępne są natomiast: Wegański Falafel, Sensational Burger, Sensational Mielone, Nuggetsy Roślinne, Sznycel Roślinny i Burger Roślinny. Roślinna marka Nestlé nawiązała współpracę z siecią piekarni z Warmii i Mazur Szabelski. Efektem są pizzeriny z produktami Garden Gourmet.