Lego: dzieci piszą listy do Mikołaja na potegę!

Tradycja, która nie ginie. Prawie 90% dzieci pisze listy do Mikołaja. Proszą w nich o lalki, gry planszowe i puzzle, słodycze, jednak niekwestionowanym liderem na listach życzeń są zestawy klocków.

Do świąt Bożego Narodzenia pozostał już niewiele czasu. Podobnie jak dorośli, dzieci także przygotowują się do świat. Jak pokazuje najnowsze badanie, zrealizowane przez agencję SW Research dla Grupy Lego, aż 88% dzieci w Polsce pisze listy do świętego Mikołaja.

Często przy tym korzystają z pomocy rodziców i dziadków - 51%, rzadziej piszą list samodzielnie (29%), zaś tylko niespełna co dziesiąte przygotowuje list w szkole lub przedszkolu (8%). Wśród najpopularniejszych próśb do świętego Mikołaja pojawiają się lalki wraz z akcesoriami (29%), gry planszowe i puzzle (24%), słodycze (23%), jednak niekwestionowanym liderem na listach życzeń dzieci są zestawy klocków (46%).

Z badania wynika również, że pomimo rozwoju technologii i coraz szerszego wykorzystania elektroniki w nauce i czasie wolnym przez dzieci nadal kultywowane jest przygotowywanie listów do świętego Mikołaja w formie tradycyjnej, czyli pisanej odręcznie bądź rysowanej (62,1%).

Jest też druga strona medalu: rodzice i dziadkowie często nie wiedzą, co zrobić z przygotowanymi przez dzieci listami. Zaledwie 6% badanych opiekunów decyduje się na nadanie przesyłki na poczcie, np. do wioski Mikołaja w Laponii. Połowa respondentów deklaruje, że zostawia go dla siebie na pamiątkę (50%) a blisko co 10. list trafia do kosza. Jedną z tradycji jest także przyklejenie go do szyby lub ustawienie w oknie (21%) w oczekiwaniu na Mikołaja.

Lego ma na to sposób. Do 24 grudnia każdy, kto zakupi dowolny zestaw klocków firmy, może odebrać papeterię, na której następnie można wspólnie z dzieckiem przygotować list do Mikołaja i bezpłatnie nadać go Pocztą Polską. Dla bardziej zdigitalizowanych fanów zabawy przygotowano także możliwość zgłoszenia się przez stronę www.napisziwygraj.pl. Nagrodą główną w konkursie jest rodzinny wyjazd do Legolandu o wartości 25 tys. zł. Dodatkowo autorzy stu najciekawszych listów otrzymają nagrody w postaci zestawów Lego.

To jednak nie koniec świątecznych niespodzianek od Grupy. Na ulice Warszawy wyjechała nietypowa atrakcja – świąteczny tramwaj stworzony przez markę. Tramwaj Lego kursuje do 4 grudnia – przejazd nim jest darmowy. W weekendy wewnątrz tramwaju można było spotkać postaci świętego Mikołaja oraz Ninja Kai w strojach Lego. Dzieci i dorośli mogą zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie na tronie lub z figurą Mikołaja zbudowaną z klocków Lego, a także odebrać papeterie do przygotowania listu dla świętego Mikołaja.

Badanie SW Research dla Grupy Lego przeprowadzono na początku listopada br. na grupie 1020 respondentów na terenie Polski, deklarujących się jako rodzice, dziadkowie lub opiekunowie prawni dzieci w wieku od 3 do 10 lat.

 

Katarzyna Pierzchała 5524 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.