Lidl docenia Lotte Wedel, Hermes i Animex Foods

Firmy te nagrodzono za to, że w swojej codziennej praktyce promują równość wynagrodzeń kobiet i mężczyzn, oraz tworzą miejsce pracy sprzyjające równości płci.

24 listopada, podczas gali European Circular Retail Congress 2022, Lidl Polska wraz z nowym partnerem strategicznym – United Nations Global Compact Network Poland (UN GCNP) – oraz partnerem merytorycznym, międzynarodową firmą doradczą Korn Ferry, wręczył nagrody trójce finalistów.

Laureatami czwartej edycji konkursu zostały przedsiębiorstwa, zatrudniające do 1500 pracowników, które w swojej codziennej praktyce promują równość wynagrodzeń kobiet i mężczyzn, oraz tworzą miejsce pracy sprzyjające równości płci. Są to: Lotte Wedel (I miejsce), spółka Hermes (II miejsce), Animex Foods Oddział w Iławie (III miejsce).

- W Lidl Polska wychodzimy z założenia, że każdą firmę tworzą ludzie. Dlatego troska o pracowników oraz idea fair pay są nam szczególnie bliskie. Nasz zespół liczy obecnie ponad 27 000 pracowników, wśród których aż 70% kierowników średniego szczebla oraz m.in. menedżerów sklepów stanowią kobiety – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR w Lidl Polska.

- W Lidl Polska wychodzimy z założenia, że każdą firmę tworzą ludzie. Dlatego troska o pracowników oraz idea fair pay są nam szczególnie bliskie. Nasz zespół liczy obecnie ponad 27 000 pracowników, wśród których aż 70% kierowników średniego szczebla oraz m.in. menedżerów sklepów stanowią kobiety – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR w Lidl Polska.

Dodaje, że Lidlowi zależy, aby zespoły w Polsce były budowane w oparciu tylko o obiektywne kryteria, bez względu na wiek czy płeć, dlatego sieć stworzyła konkurs „Lidl Fair Pay”.

- Wspieramy też inicjatywy wzmacniające pozycję kobiet, jak UN Women’s Empowerment Principles (WEPs) czy program UN GCNP „Standard Etyki w Polsce” – podkreśla Robaszkiewicz.

Lidl od 2019 r. organizuje konkurs „Lidl Fair Pay”. Nagroda docenia przedsiębiorstwa wyznaczające wysokie standardy na polskim rynku w zakresie równości płacowej. Konkursowi towarzyszy badanie Korn Ferry dotyczące luki płacowej oraz udziału kobiet w kadrze kierowniczej i w zespołach zarządzających. W tegorocznym badaniu przeanalizowano dane ponad 13 000 pracowników, z których 51% stanowiły kobiety. Wyniki pokazały, że stanowią one 54% kadry kierowniczej (+12% r/r) oraz niemal 34% zespołów zarządzających (+4%).

 

Katarzyna Pierzchała 5467 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.