Lidl, Carrefour i Intermarché mają najlepszą półkę bio

W ramach trzeciej edycji programu Blix Awards zdecydowało o tym, które sieci handlowe powinny zostać nagrodzone w kategorii "Zdrowa Żywność - Oferta Roku". Shopperzy uznali za najlepszą ofertę bio tę Lidl Polska, Carrefour Market, Hipermarket oraz Express. Wyróżniono też Intermarché.

W kwestii jakości ofert produktów bio, eco i organic w gronie dyskontów laureatem została sieć Lidl Polska, ale i Carrefour prowadzący wiele formatów placówek handlowych: Carrefour Market, Carrefour Hipermarket oraz Carrefour Express, także działalność franczyzową. W segmencie supermarketów wygrał Carrefour Market. Wśród hipermarketów zwyciężył Carrefour Hipermarket, a w grupie convenience – Carrefour Express.

– Niezwykle cieszą nas trzy nagrody, jakie otrzymaliśmy w kategorii „Zdrowa Żywność – Oferta Roku”. Jest to dla nas tym cenniejsze wyróżnienie, że demokratyzacja żywności ekologicznej stanowi jeden z filarów strategii transformacji żywieniowej realizowanej przez sieć Carrefour na całym świecie – mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju formatów i konceptów handlowych, Carrefour Polska.

Ekspert podkreśla również, że spółka obserwuje duże zainteresowanie klientów produktami bio, dlatego planuje nadal konsekwentnie inwestować w ofertę w tym obszarze. – Zależy nam na tym, aby zdrowa żywność, pochodząca z ekologicznej produkcji, a także artykuły bio do pielęgnacji ciała były łatwo dostępne i przystępne cenowo dla konsumentów z całej Polski – twierdzi Piotr Lubiewa-Wieleżyński.

Oprócz głównych nagród organizatorzy zdecydowali o przyznaniu specjalnego wyróżnienia w grupie supermarketów. Otrzymała je sieć Intermarché za rozbudowaną ofertę zdrowej żywności i mocno zauważalne na rynku promowanie zdrowego stylu życia. Jak wyjaśnia Tomasz Jabłoński, przewodniczący kapituły, docenione zostało eksponowanie w gazetkach produktów z kategorii bio oraz eko. Ponadto zauważono, że dużą popularnością wśród konsumentów cieszy się sekcja „Od Rolnika do Koszyka”.

– To wyróżnienie pokazuje, że obrana przez nas kilka lat temu strategia, wyrażona hasłem „Świeżo, tanio, z optymizmem”, przynosi efekty i jest doceniana przez klientów. Zdrowa żywność oznacza dla nas przede wszystkim produkty świeże i lokalne, które poprzez budowanie partnerskich relacji z dostawcami, są szeroko dostępne dla konsumentów i dzięki swoim atrakcyjnym cenom chętnie przez nich wybierane – mówi Mirosław Powaga, media manager, Intermarché.

I dodaje, że przez ostatnie lata Intermarché konsekwentnie stawia na remodeling swoich sklepów. W związku z tym na terenie np. supermarketów sieci powstaje strefa ryneczku, zapewniająca najlepszej jakości produkty ze sprawdzonych, lokalnych źródeł.

Z kolei Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR, Lidl Polska, przyznaje, że sieć stale rozszerza ofertę produktów z kategorii bio, promuje je także podczas specjalnych tygodni tematycznych. W Lidl Polska produkty bio są dostępne w niemal każdej grupie towarowej, m.in. w sekcji z pieczywem, oliwą, makaronami, owocami i warzywami, jogurtami, śmietaną, dżemami, jajami itp.