Frisco.pl buduje pod Warszawą siódmy magazyn [News HE]

- Wbrew pozorom to nie liczba kurierów czy floty samochodowej stanowi największą barierę w realizacji lawinowo rosnącej liczby zamówień, a wydajność magazynów. Mamy ich sześć, ale nie są z gumy - mówi w rozmowie z HandelExtra.pl Jacek Palec, prezes Frisco.pl. To się jednak zmieni.

W  trzecim kwartale br. sprzedaż internetowego sklepu spożywczego Frisco.pl (Grupa Eurocash) wyniosła 85 mln zł, co oznacza wzrost o 47% r/r. W tym samym czasie liczba klientów robiących zakupy we Frisco wzrosła do ponad 80 tys. (wobec 56 tys. przed rokiem), z czego już mniej więcej co trzeci pochodzi spoza aglomeracji warszawskiej.

Frisco rozwija się na tyle dynamicznie, że do końca 2025 r. planuje wygenerować 1 mld zł przychodów (z obecnych ok. 250 mln zł) i chce to osiągnąć m.in. poprzez wzrost organiczny, ekspansję geograficzną oraz umacnianie pozycji na rynku warszawskim, gdzie już jest liderem.

Siłę marki Frisco widać m.in. przed świętami, gdy dynamicznie rośnie liczba e-zamówień.

- Wbrew pozorom to nie liczba kurierów czy floty samochodowej stanowi największą barierę w realizacji lawinowo rosnącej liczby zamówień, a wydajność magazynów. Mamy ich sześć, ale nie są z gumy - mówi w rozmowie z HandelExtra.pl Jacek Palec, prezes Frisco.pl.

Dlatego firma pod Warszawą buduje siódmy magazyn, który zostanie oddany  do użytku w czwartym kwartale 2023 r. i pozwoli zrealizować Frisco 1,3 mln dodatkowych zamówień rocznie. 

- Dwa magazyny przeznaczone wyłącznie do obsługi aglomeracji warszawskiej dadzą Frisco optymalizację kosztową, skalowalność i konkurencyjność. (...) A także przewagę konkurencyjną nad innymi e-sklepami i barierę wejścia dla nowych, potencjalnych graczy e-grocery, ponieważ żadna inna firma takiej infrastruktury do obsługi rynku warszawskiego nie ma - tłumaczy prezes Frisco.pl.

Sześć już istniejących magazynów Frisco mieści się w Krakowie, we wsi Klaudyn (powiat warszawski zachodni),  Wrocławiu, Poznaniu, Bydgoszczy i Trójmieście.

Według Jacka Palca, rynek e-grocery wart jest obecnie ok. 2 mld zł. To promil wartości całego rynku FMCG w Polsce wycenianego na koniec 2022 r. na ok. 300 mld zł. Użytkownicy e-grocery stanowią 2% populacji, ale docelowo może ich być 8, 10, a nawet 12%. Najwięcej w Warszawie.

Frisco.pl swoim zasięgiem obejmuje już prawie 25% gospodarstw domowych w Polsce.

Artykuł jest częścią wywiadu przeprowadzonego z Jackiem Palcem, prezesem Frisco.pl, który w całości ukaże się na portalu HandelExtra.pl w czwartek 24 listopada.

Ilona Mrozowska 4767 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.