Kaufland do związkowców: to godzenie w dobre imię sieci

Na poniedziałek 21 listopada we Wrocławiu zapowiedziany jest protest pracownic i pracowników Kauflandu organizowany przez Wolny Związek Zawodowy "Jedność Pracownicza". Kaufland stanowczo odcina się od zarzutów związkowców.

Wolny Związek Zawodowy "Jedność Pracownicza" (WZZJP) zrzesza ponad 1200 pracowników sieci Kaufland z 15 tys. wszystkich, i jest najliczniejszym związkiem zawodowy w tej sieci. Na poniedziałek 21 listopada jego przedstawiciele zapowiedzieli protest pod jednym z marketów Kaufland we Wrocławiu, aby sprzeciwić się "wyzyskowi i mobbingowi", niskim płacom oraz "zwalczaniu" przez kierownictwo sieci związków zawodowych [szczegóły zarzutów TUTAJ]. 

W przesłanych do HandelExtra.pl oświadczeniu Kaufland komentuje zarzuty związkowców. W imieniu sieci wypowiada się Maja Szewczyk, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej Kaufland Polska:

"Jako firma stawiamy na dialog i wzajemne porozumienie. Stanowczo sprzeciwiamy się jednak nieprawdziwym informacjom rozpowszechnianym przez Wolny Związek Zawodowy „Jedność Pracownicza”, które godzą w dobre imię Kaufland jako pracodawcy. Nigdy nie prowadziliśmy działań mających na celu utrudnianie pracownikom działalności związkowej. Jako pracodawca jesteśmy otwarci na konstruktywny dialog (...).

Pracownicy Kaufland we wszystkich krajach pracują na tych samych, ściśle określonych zasadach. Sprzeciwiamy się jakiejkolwiek dyskryminacji. Wynagrodzenie w naszej firmie nie jest zależne od płci, a wyłącznie od kwalifikacji i doświadczenia, które osoba zatrudniona zdobywa, pracując na określonym stanowisku. Każdy pracownik, który wraca do pracy po dłuższej przerwie, np. wynikającej z urlopu rodzicielskiego, ma zagwarantowane to samo stanowisko i takie same warunki zatrudnienia jak w momencie pójścia na urlop, z uwzględnieniem podwyżek wynagrodzenia mających miejsce w międzyczasie dla jego stanowiska pracy.

Nieustannie dbamy o zadowolenie naszych pracowników, regularnie analizując zarówno opinie personelu, jak i aktualną sytuację ekonomiczną. W związku z inflacją postanowiliśmy przeznaczyć 15 mln zł na bony pracownicze do wykorzystania na zakupy w sklepach sieci, które pracownicy zawsze otrzymują w grudniu, a w tym roku dodatkowo także na początku listopada (...). W styczniu 2023 r. firma podniesie też pensje dla pracowników sprzedaży i logistyki na wybranych stanowiskach [szczegóły nowych stawek TUTAJ - przyp. red.].

Pragniemy również podkreślić, że spółka nie toleruje żadnych zachowań naruszających prawa pracownicze i konsekwentnie realizuje Wewnętrzną Politykę Zapobiegania Niepożądanym Zjawiskom w Miejscu Pracy. Atmosfera współpracy oparta na szacunku jest podstawową wartością zarządzania w naszej firmie. Aby zapobiegać czy też szybko rozpoznać występowanie niepożądanych zjawisk w miejscu pracy, powołaliśmy specjalne stanowisko eksperta ds. relacji pracowniczych, który jest bezstronny i gwarantuje każdemu, kto ma uwagi dotyczące atmosfery w miejscu pracy, pełną anonimowość. W przypadku zgłoszenia dotyczącego mobbingu powołujemy specjalną komisję, która dokładnie analizuje każdy przypadek. Jeżeli doszło do naruszeń zasad zarządzania w naszej firmie, każdorazowo wyciągane są odpowiednie konsekwencje".

 

 

 

Ilona Mrozowska 4764 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.