Muszkieterowie ruszają z programami szkoleniowo-rozwojowymi

W Światowym Tygodniu Przedsiębiorczości Grupa Muszkieterów uruchamia dla swoich franczyzobiorców dwa programy rozwojowe: Akademię Przedsiębiorczości Muszkieterów oraz Praktycy dla Praktyków. Mają one pomóc im w bardziej efektywny sposób dzielić się wiedzą oraz rozwijać umiejętności.

W ramach pierwszej z zainaugurowanych inicjatyw, podejmowane będą działania rozwojowe w obszarze wzmacniania poziomu przedsiębiorczości właścicieli sklepów Bricomarché i Intermarché.

– Oprócz tego, że na co dzień wspieramy operacyjnie przedsiębiorców zrzeszonych w Grupie w prowadzeniu punktów sprzedaży, dbamy również o ich rozwój osobisty. Jesteśmy przekonani, że idee przyświecające Akademii będą dla właścicieli inspirujące oraz przełożą się na rzeczywiste korzyści personalne i zawodowe – uważa Bartłomiej Tarłowski, menadżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej.

Podkreśla, że działając holistycznie i wspierając samodoskonalenie, Grupa chce skutecznie zachęcać przedsiębiorców do podejmowania dalszych kroków zmierzających w kierunku poszerzania własnych kompetencji w określonych dziedzinach.

W ramach Akademii zrealizowano już pierwsze moduły szkoleniowe w zakresie siły i odporności psychicznej. Ich celem było wzmocnienie kompetencji interpersonalnych odpowiadających za zarządzanie własną kondycją psychofizyczną, ale również efektywnością i organizacją.

Kolejną inicjatywą Akademii Przedsiębiorczości Muszkieterów była - zorganizowana pod koniec października - konferencja tematyczna dla właścicieli sklepów. Podczas spotkania w Poznaniu trzech ekspertów podzieliło się swoją wiedzą i doświadczeniami. Wśród nich byli dr Jacek Bartosiak, publicysta i pisarz, ekspert w dziedzinie geopolityki i strategii, Jakub B. Bączek, trener mentalny, oraz Martyna Wojciechowska, podróżniczka, dziennikarka oraz pisarka.

Drugi z programów rozwojowych oferowanych przez Muszkieterów obejmie cykl wewnętrznych warsztatów edukacyjnych i nosi nazwę Praktycy dla Praktyków. Jest on dedykowany przedsiębiorcom, którzy będą mogli wymieniać się swoją wiedzą, doświadczeniem, praktyką czy unikatowymi rozwiązaniami wprowadzonymi w sklepach.

Szkolenia będą przeprowadzane w różnych formach: webinarów, paneli dyskusyjnych czy warsztatów, w zależności od specyfiki danego obszaru.

– Głównymi wartościami Grupy Muszkieterów są solidarność i współzależność. Dlatego program Praktycy dla Praktyków opieramy na zaangażowaniu przedsiębiorców, których będziemy zachęcali do dzielenia się swoją wiedzą z innymi właścicielami sklepów – mówi Marek Sawa, właściciel dwóch supermarketów Bricomarché, członek Komitetu Wykonawczego Grupy Muszkieterów. - Każdy z prelegentów otrzyma merytoryczne wsparcie w przygotowaniu prezentacji i swojego wystąpienia – podkreśla.

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2021 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 8,9 mld zł. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w czterech krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.

 

Katarzyna Pierzchała 5467 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.