Panie na zakupach monopolowych, czyli cała prawda o piciu Polek

Słynna już wypowiedź polityka zainspirowała analityków rynku do zbadania, czy młode kobiety faktycznie "dają w szyję". Eksperci ustalili, czy panie do 25. roku życia rzeczywiście kupują tyle samo alkoholu, co ich rówieśnicy oraz jakie są ulubione trunki mężczyzn, a jakie płci pięknej.

Na podstawie setek tysięcy paragonów istnieje możliwość analizy rynku konsumenckiego, cen czy realnej inflacji. Tym razem eksperci i badacze aplikacji PanParagon przyjrzeli się zakupom z alkoholem w roli głównej.  

Kto kupuje więcej alkoholu? Kobiety czy mężczyźni? Panuje przekonanie, że to żeńska część rynku konsumenckiego szturmuje sklepowe półki. Jednak nie w przypadku napojów wyskokowych. Jak pokazują dane, kupno alkoholu jest domeną mężczyzn. Różnice w zakupach trunków z podziałem na płeć są znaczące. Otóż, kobiety kupują niemal dwukrotnie mniej alkoholu niż mężczyźni – przekonują analitycy PanParagon.  

Sprawdzono również, jak kształtuje się zakup napojów wyskokowych z uwzględnieniem nie tylko płci, ale też wieku. 

Otóż, najwięcej napojów wyskokowych kupują mężczyźni od 26. do 45. roku życia. Niemal identyczna tendencja przedstawia się wśród płci pięknej. Największa aktywność zakupowa z alkoholami na liście odnotowana została w kategoriach wiekowych 36-45 oraz 26-35 lat. Warto podkreślić, że odsetek paragonów z alkoholem na liście jest wśród kobiet znacznie niższy – blisko o połowę.

Młode kobiety najmniej piją i kochają wino
 
Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że spośród pań kupujących trunki niemal na szarym końcu znalazły się młode kobiety do 25. roku życia. Co więcej, ich zakupy alkoholowe są o około jedną trzecią mniejsze niż ich rówieśników – podają eksperci rynku.

Specjaliści w swojej analizie poszli jeszcze o krok dalej i prezentują najczęściej wybierane alkohole z podziałem na płeć. Okazuje się, że ulubionym alkoholem bez względu na płeć kupujących jest piwo. Ten trunek zdyskwalifikował swoich “rywali” i znalazł się na ponad 76% alkoholowych paragonów u kobiet i około 77% u panów.

Rozbieżności względem płci widać na kolejnych miejscach. Panie często wybierają wino (11,6% analizowanych paragonów), natomiast mężczyźni chętniej stawiają na wódkę (10,5% dowodów zakupów). Na trzecim miejscu widać odwrotną sytuację. Płeć żeńska sięga po wódkę, a męska po wino. Następne pozycje w rankingu napojów wyskokowych są takie same zarówno dla kobiet i mężczyzn. Kolejno znalazły się w nim whisky, rum i tequila.