ASM Group wchodzi w strategiczną współpracę z Alibaba.com

ASM Group został partnerem serwisu Alibaba.com Singapore E-Commerce Private Limited - platformy globalnej sprzedaży B2B. Współpraca zapewni klientom Grupy dostęp do międzynarodowych rynków.

– Pozostając liderem w obszarze wsparcia handlu tradycyjnego, rozszerzamy ofertę o usługi wspierające naszych klientów w wejściu w erę cyfrowej transformacji. Dzięki partnerstwu z Alibaba.com, czyli z niekwestionowanym największym graczem e-commerce na świecie, ułatwiamy naszym klientom tę digitalową przemianę, pozostając wsparciem na każdym etapie procesu zagranicznej e-sprzedaży – wyjaśnia powody partnerstwa Adam Stańczak, prezes ASM Group (na zdjęciu).

Podkreśla, że rozszerzenie oferty o kompetencje online to odpowiedź firmy na intensywną cyfryzacją sektora B2B w handlu i rosnące potrzeby również polskich firm. - Najnowszym partnerstwem chcemy też pokazać, że na dobre wracamy na trajektorię wzrostu sprzed kryzysu – mówi.

W wyniku zawarcia współpracy z Alibaba.com, klienci Grupy ASM mogą rozpocząć e-handel na rynkach zagranicznych, pozyskując nowych kontrahentów i znacznie rozszerzając zasięg swoich ofert.

- To wszystko przy wsparciu ASM Group na każdym etapie procesu: od działań digital marketingowych, po logistykę i zaplecze finansowe. Sprzedaż transgraniczną realizować będzie można dzięki szytym na miarę planom subskrypcyjnym. Obejmować one będą m.in. przygotowanie projektu strony internetowej, projekt i wdrożenie całego sklepu, jego promocję online, konsultacje eksperckie czy pomoc w zapewnieniu zaplecza logistycznego i finansowego – usłyszeliśmy w firmie.

Alibaba Group to lider globalnego rynku e-commerce i jedna z najwyżej wycenianych spółek świata. W ostatnim roku finansowym osiągnęła przychody w wysokości 134,57 mld USD, co oznacza wzrost o 19% w stosunku do roku poprzedniego. Z kolei liczba jej aktywnych klientów w skali globalnej wzrosła do 1,31 mld. Alibaba.com to dostęp do 190 krajów i produkty z ponad 40 kategorii.

– Celem naszych działań jest spójna i skuteczna platforma wszechstronnego wsparcia handlu, zdolna do generowania dużych wzrostów sprzedaży z korzyścią dla naszych klientów – mówi Adam Stańczak.

Prezes giełdowej spółki podkreśla przy tym, że trwają zaawansowane prace zarządu nad finalizacją zapowiadanej już aktualizacji strategii ASM Group i realizacja związanych z tym nowych przedsięwzięć. Partnerstwo z chińskim gigantem to jeden z kluczowych elementów zintensyfikowanych w ostatnim czasie działań.

Kolejne możliwości na horyzoncie

Spółka aktywuje jednocześnie dotychczas niewykorzystywane kanały biznesowe, a przykładem instrumentu, który ma w tym pomóc jest pozyskana certyfikacja NATO.

– Przyznano nam kod Podmiotu Gospodarczego NATO-NCAGE, umożliwiający spółce uczestnictwo w przetargach organizowanych przez NATO i Departament Obrony USA oraz świadczenie usług dla podmiotów związanych z tymi organizacjami. To stwarza dla nas bardzo atrakcyjne perspektywy rozwoju. Ponadto, posiadanie kodu potwierdza, że ASM Group spełnia kryteria bezpieczeństwa i kompetencji stawiane przez struktury NATO i jest podmiotem godnym najwyższego zaufania – podkreśla Stańczak.

Obecnie ASM Group prowadzi zaawansowane prace związane z wprowadzeniem swojej oferty do dostępnych baz podmiotów działających w ramach środowiska NCAGE.

ASM Group SA to holding zarządzający siedmioma spółkami specjalizującymi się we wsparciu sprzedaży i outsourcingu. Spółki zależne prowadzą działalność m.in. na terenie Polski, Włoch, Niemiec, Austrii i Szwajcarii, pomagając firmom i markom zwiększać sprzedaż zarówno online, jak i offline. Łącznie na wszystkich rynkach Grupa obsługuje już ponad 1500 klientów.

Katarzyna Pierzchała 5467 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.