Żywiec Zdrój, Frisco, TikTok: pierwsza taka kampania w Polsce

W Polsce pojawiła się pierwsza kampania produktu spożywczego, w ramach której konsument będzie bezpośrednio przekierowywany z medium społecznościowego do zakupów u konkretnego e-retailera.

Marka Żywiec Zdrój Naturals w kooperacji z Frisco.pl wystartowała z pierwszą w Polsce kampanią produktu spożywczego optymalizowaną pod sprzedaż u konkretnego e-retailera na TikToku. Krótkie materiały video, które mają okazję oglądać użytkownicy aplikacji, zostały stworzone przez QCZAJ’a, znanego trenera i motywatora.

Kampania e-commerce realizowana przez Żywiec Zdrój i Frisco.pl to pierwsza tego typu inicjatywa dla obu marek. Celem akcji jest zachęcenie do nawadniania z Żywiec Zdrój Naturals i przekierowanie konsumentów bezpośrednio z TikToka do zakupów na Frisco.pl.  

- Sprzedaż to jeden z kierunków rozwoju TikToka, co przekłada się na atrakcyjność platformy dla takich marek jak Żywiec Zdrój czy Frisco.pl. Aplikacja ciągle się zmienia, także pod kątem demografii, dzięki czemu regularnie przybywa na niej odbiorców, do których skierowane są nasze kampanie - mówi Marta Jarkiewicz, digital brand manager marki Żywiec Zdrój.

Jak zaznacza, podjęte przez firmę działanie jest pionierskie na rynku. - Żywiec Zdrój to nie tylko lider sprzedaży, ale marka poszukująca nowatorskich rozwiązań, a co za tym idzie podążająca za tym w jaki sposób i gdzie konsumują media jej klienci. Do realizacji kampanii zaprosiliśmy QCZAJ’a, współpracę z którym bardzo cenimy. Doskonale wie jak ważne jest odpowiednie nawodnienie organizmu, a z drugiej strony rozumie poszukiwanie nowych smaków przez konsumentów. Tym razem Daniel z wrodzoną sobie lekkością i humorem stworzył dla Żywiec Zdrój Naturals serię filmików zachęcających do nawadniania i odwiedzania Frisco.pl – tłumaczy Marta Jarkiewicz.       

Żywiec Zdrój Naturals dostępny jest w czterech wersjach smakowych: z nutą cytryny i mango, limonki i mięty, maliny i cytryny oraz mandarynki i trawy cytrynowej.

Media społecznościowe to kluczowe źródła informacji dla młodego pokolenia. Aż 93% badanych w wieku 15-25 lat jako główne źródło wiedzy o świecie wskazuje YouTube. Na kolejnych miejscach plasuje się Facebook (90%), Instagram (82%) i TikTok (74%) - wynika z raportu agencji badawczej WiseRabbit.

Do czego młodzi używają tych kanałów? Bardzo często po prostu do zabicia czasu – np. podczas podróży, w domu czy podczas przerwy w pracy. Taką odpowiedź wskazało aż 40% użytkowników YouTube’a, i niemal co trzeci użytkownik Facebooka, Instagrama i Snapchata (kolejno 29, 32 i 32%). Najwięcej – bo ponad połowa – dla zabicia czasu ogląda jednak Tik Toka. Więcej na temat tego, jak młodzi konsumują dziś treści z mediów społecznościowych tutaj.