Barwa Cosmetics walczy z marnotrawstwem

W tym celu firma nawiązała współprace z aplikacją Foodsi.

Foodsi to aplikacja, która powstała, by pomóc zminimalizować skalę marnotrawstwa jedzenia. Jej celem jest spożytkowanie nadwyżek, które każdego dnia powstają w punktach gastronomicznych, piekarniach czy sklepach z żywnością. Teraz w aplikacji można uratować także kosmetyki Barwa.

- Marnowanie stało się problemem globalnym. Wyrzucamy nie tylko jedzenie, ale również kosmetyki. Wielokrotnie w naszych łazienkach znajdujemy produkty przeterminowane, które nie nadają się do użycia. To dotyczy również firm – w branży kosmetycznej pracujemy na minimalnych terminach przydatności, uwzględniając czas, jaki produkt może spędzić na sklepowej półce. Dlatego bardzo często produkty o dacie przydatności kilku miesięcy, nie nadają się już do wprowadzenia do obrotu towarowego, a w dalszym ciągu są w terminie przydatności do użycia. Nie chcemy marnować, nie chcemy wyrzucać, w Barwie wyznajemy ideę eko-zarządzania i dbamy o to, by minimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne. Dlatego staliśmy się partnerami Foodsi - tłumaczy Natalia Czyrny, kierownik działu marketingu Barwa Cosmetics.

W ramach nawiązanej współpracy mieszkańcy Krakowa za pośrednictwem Foodsi mogą "polować" na paczki-niespodzianki z produktami Barwa o nieco krótszej dacie ważności. Zestawy kosmetyków po wcześniejszej rezerwacji w aplikacji można odbierać z siedziby firmy w cenie o 50% niższej.

Joanna Hamdan 14372 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.