Chata Polska idzie po młodych: odświeża sklepy, z logo znika Łowiczanka

Chata Polska, sieć prowadząca 370 sklepów spożywczych w siedmiu województwach zachodniej i północnej Polski, po raz pierwszy od 25 lat wprowadza zmiany w wyglądzie i organizacji sklepów oraz odświeża logo. Łowiczanka w pasiastej spódnicy przechodzi do historii.

Na sklepach Chaty Polskiej zaczną stopniowo pojawiać się nowe szyldy: nowocześniejsze, lżejsze, za to bez charakterystycznej łowiczanki w pasiastej spódnicy. Logo zachowa dotychczasową kolorystykę zaczerpniętą z tradycyjnego stroju łowickiego. Znane kolory pojawią się na nowoczesnych kształtach nawiązujących do markiz na straganach czy sklepach.

Rebranding - jak informuje Chata Polska - jest nową interpretacją tradycyjnych wartości marki: jakości polskiej żywności tradycyjnej, jej świeżości, pochodzenia od lokalnych producentów i dostawców oraz tradycyjnej, naznaczonej bliskością formy kontaktu i obsługi klienta.

– Rynek nieustannie się rozwija, a my rozwijamy się wraz z nim. Zależy nam jednak na kontynuacji tych wartości, które są ważne dla naszych klientów, z których sieć wyrosła i na których oparła swój rozwój – mówi Robert Siemiński, prezes Zarządu Chaty Polskiej. – Spodziewam się, że nowy branding i remodelling sklepów zapewni nam w najbliższych latach
dalszy wzrost

Odświeżenie marki zostało poprzedzone analizą zmian w trybie życia rodzin i młodszego pokolenia. Rebranding opracowała agencja TouchIdeas.

– Młodzi klienci wymagają nowego języka, nowych sposobów komunikacji, również wizualnej. Odświeżone logo, lekki i nowoczesny design to sposób, w jaki marka chce powiedzieć młodszym konsumentom, że posiada ofertę właśnie dla nich - tłumaczy Maciej Mitoraj, dyrektor ds. komercyjnych, odpowiedzialny w firmie za rebranding i tzw. remodelling.

Wprowadzeniu odświeżonego logo firmy towarzyszyć będzie reorganizacja sal sprzedaży, bardziej efektywna ekspozycja towarów, a także szereg innowacji technologicznych umożliwiających optymalizację zużycia energii oraz zwiększenie wygody zakupów poprzez m.in. wprowadzenie kas samoobsługowych. Elementem ewolucji jest także rozwój asortymentu. Już teraz obok polskich, lokalnych produktów, na półkach znaleźć można oryginalne produkty z różnych regionów świata, np. makarony i przetwory prosto z Toskanii. Śledząc zmiany w trybie życia rodzin i młodszego pokolenia Chata Polska wprowadza też ofertę dań gotowych własnej produkcji.

– Sklepy Chaty Polskiej ze względu na swój asortyment, lokalizację i rozmiar są idealnym miejscem na codzienne zakupy dla całej rodziny, która nie chce być ograniczana do zunifikowanego, relatywnie wąskiego asortymentu oferowanego przez dyskonty, ani skazywana na przemierzanie z koszykiem wielkopowierzchniowych hipermarketów – mówi Joanna Bytner, dyrektor zarządzająca Chaty Polskiej. – Chcemy, żeby także kolejne pokolenia konsumentów znalazły w naszej sieci ofertę, której szukają.

Remodelling sklepów ruszy w pierwszym kwartale 2023 r. Zmiana zbiega się z jubileuszem 25-lecia istniejącej od 1997 r. sieci, która dzisiaj składa się z 370 sklepów działających w siedmiu województwach zachodniej i północnej Polski. W sklepach Chaty Polskiej codzienne zakupy robi 3,5 mln osób. Markety działają w oparciu o model franczyzowy,ale firma ma także sklepy własne. Placówki Chaty Polskiej zaopatrywane są przez należącą do spółki sieć dystrybucji - Marol.

Pierwszy sklep w nowym formacie sieć zaprezentuje w I kwartale 2023 r. Zmiany Chata Polska ogłosiła 20 października na gali w poznańskim hotelu Novotel.

Logo Chaty Polskiej:

Ilona Mrozowska 4764 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.