Żabka poszerza flotę o 500 aut hybrydowych Toyoty

Żabka we współpracy z Toyotą zasila swoją flotę pracowniczą 500 hybrydowymi Toyotami Yaris Cross. Pierwsze egzemplarze są już użytkowane przez sieć franczyzową, a kolejne dołączą do jej floty do końca 2022 r. Sieć korzysta już z zeroemisyjnych pojazdów Volkswagena oraz Volvo.

Pojazdy dostarcza Toyota Bońkowscy, dealer Toyoty w Wielkopolsce i partner w budowie niskoemisyjnych flot samochodowych. Za zarządzanie flotą odpowiedzialny jest NFM Nivette Fleet Management, jeden z liderów branży wynajmu aut w naszym kraju.

– Konsekwentnie realizujemy plan dekarbonizacji naszej floty zarówno wśród aut dostawczych, jak i aut osobowych. 500 nowych samochodów hybrydowych to nasz kolejny krok mający na celu ochronę środowiska i zmniejszenie śladu węglowego w miastach oraz w regionach szczególnie narażonych na zanieczyszczenia powietrza. Współpraca z Toyotą Bońkowski jest kolejnym efektywnym partnerstwem pokazującym jak regionalnie możemy uzyskać efekt synergii, by wspólnie przeciwdziałać zmianom klimatu – mówi Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający, Żabka Polska.

Toyoty Yaris Cross, które wzmocnią flotę Żabki, trafią głównie do kadry terenowej, czyli partnerek i partnerów sprzedaży, rozwoju sieci, ekspansji, adaptacji oraz audytu.

Toyota Yaris Cross to miejski crossover i najmniejszy SUV Toyoty, który może być wyposażony w napęd na cztery koła AWD-i. Yaris Cross jest najoszczędniejszym SUV-em w portfolio producenta. Samochód w hybrydowej wersji z napędem na przód zużywa średnio od 4,4 l/100 km, a w wariancie AWD-i od 4,7 l/100 km, co bezpośrednio ma przełożyć się na niższe emisje gazów cieplarnianych we flocie własnej. Pojawienie się we flocie Żabki tych właśnie samochodów zwiększy także komfort i bezpieczeństwo pracy pracowników i współpracowników sieci, zapewnia detalista.

– Toyoty z niskoemisyjnym napędem hybrydowym cieszą się ogromną popularnością wśród firm, które kierują się zarówno rachunkiem ekonomicznym, jak i zaangażowaniem w redukcję emisji spalin – powiedziała Dominika Bońkowska, właścicielka firmy Toyota Bońkowscy.

Wybrane przez Żabka Polska auto wyznacza standardy w kwestii bezpieczeństwa dzięki bardzo sztywnej konstrukcji i systemom bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense generacji 2.5. Miejski crossover został uznany za najbezpieczniejszy samochód w swojej klasie wg Euro NCAP.

– Ponad czteroletnia współpraca z firmą Żabka Polska, dla której priorytetem jest wysoka jakość obsługi oraz bezpieczeństwo pracowników, mobilizuje nas w dążeniu do ciągłego udoskonalenia i poszerzania naszych usług w zakresie mobilności. Cieszymy się, że jako partner zarządzający flotą Żabka Polska, możemy wspierać jej działania w zakresie ochrony środowiska – mówi Marcin Nivette, prezes zarządu Nivette Fleet Management.

Inwestycje Żabki w transport o alternatywnych napędach

Współpraca Żabki z Toyotą to kolejna inwestycja w bardziej przyjazny środowisku transport. Sieć korzysta już z zeroemisyjnych pojazdów dostarczonych przez Volkswagen Samochody Dostawcze oraz Volvo Polska (Volvo FL Electric z zabudową typu chłodnia, dostosowany do specyficznych potrzeb sieci). Obecnie flota Żabki liczy w sumie około 1600 aut, są wśród nich zarówno auta dostawcze, jak i osobowe.

Od 2019 r. Żabka prowadzi także testy zeroemisyjnych pojazdów dostawczych, np. w lipcu br. testowała elektryczny pojazd ciężarowy Scania 25P. Sieć zainwestowała także we własne stacje ładowania aut elektrycznych w centrach logistycznych, zlokalizowanych w Nadarzynie i Plewiskach
oraz w centrali w Poznaniu.

Żabka planuje osiągnąć do 2025 roku neutralność klimatyczną w zakresie bezpośrednich emisji wynikających ze spalania paliwa w centrach logistycznych, związanych z flotą i czynnikami chłodniczymi oraz w zakresie pośrednich emisji wynikających z konsumpcji energii elektrycznej przez centra logistyczne i centralę firmy (zakres 1 i 2 emisji gazów cieplarnianych
zgodnie z GHG Protocol).

Żabka Polska jest właścicielem najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierając ponad 4 tys. nowych sklepów w latach 2016-21. Około 15,5 mln konsumentów mieszka nie dalej niż 500 m od najbliższej Żabki.