Glovo: do końca 2022 r. chcemy być największa platformą dostawczą w Polsce

W ostatnich trzech latach Glovo uruchamiało działalność średnio w jednym nowym mieście tygodniowo i obecnie jest już obecne w 170 takich lokalizacjach. A to dopiero początek ekspansji, o czym mówi Tomasz Suchodolski, head of expansion w Glovo w Polsce.

Platforma od początku działalności otwiera się w kolejnych miastach, a że aktualnie w miastach żyje 60% populacji, to Glovo dociera do 75% z nich.

– Aplikacja jest już dostępna dla prawie połowy mieszkańców Polski. Mimo bardzo dużej skali działalności, którą osiągnęliśmy w zaledwie trzy lata, cały czas dostajemy zapytania od kolejnych miast, kiedy otworzymy się u nich. Mam dla nich dobrą wiadomość – dopiero się rozpędzamy i cały czas otwieramy się na kolejne miejscowości. Strategia ekspansji zakłada, że do końca roku możemy być największą pod względem zasięgu tego typu platformą w Polsce – podkreśla Tomasz Suchodolski, Head of Expansion w Glovo w Polsce.

Rozpoczynając działalność w nowych miastach Glovo od razu oferuje użytkownikom dostęp do kilku restauracji, zarówno popularnych sieci fast-food, jak i lokalnych, znanych knajp. Z kolei partnerzy, którzy chcą dołączyć do Glovo, mogą liczyć na rozbudowaną logistykę, pełne wsparcie w przygotowaniu oferty na platformie i doradztwo w zakresie sprzedaży i promocji.

Oprócz miast, cały czas rośnie także liczba partnerów Glovo, którzy udostępniają swoje usługi na platformie. Niedawno Glovo przekroczyło granicę 10 000 aktywnych partnerów z różnych kategorii. Użytkownicy, oprócz jedzenia i zakupów spożywczych, mogą zamawiać coraz więcej zróżnicowanych produktów - kosmetyki, kwiaty, słodycze, artykuły papiernicze i wiele innych, co sprawia, że Glovo jest już aplikacją multi-category.

Podobną usługę w naszym kraju wprowadza właśnie firma Wolt, poprzez aplikację Wolt Drive - szczegóły projektu tutaj.

– Stała, dynamiczna ekspansja, aktywna działalność w ponad 170 miastach oraz silna pozycja na rynku to duża korzyść dla naszych partnerów. Szczególnie tych, którzy działają w kilku lub nawet kilkunastu lokalizacjach. Właściciele restauracji doceniają, że razem z nami mogą łatwo i szybko udostępnić swoją ofertę od razu w wielu lub wszystkich miastach, w których działają. To szczególnie istotne w małych czy średnich miejscowościach, gdzie takich aplikacji jak nasza jeszcze nie ma – dodaje Tomasz Suchodolski.

Z globalnych badań platformy wynika, że dla 40% małych i średnich firm, Glovo to pierwszy kanał sprzedaży online.

Ilona Mrozowska 4764 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.