Żabka w start-upach widzi przyszłość

Grupa Żabka wspólnie z Kozminski Business Hub - organizacją zajmującą się poszukiwaniem i wspieraniem start-upów przy Akademii Leona Koźmińskiego - uruchamia drugą edycję programu akceleracyjnego.

W Startup Impact Program mogą wziąć udział start-upy, których rozwiązania dotyczą czterech obszarów: zmniejszania śladu środowiskowego, opakowań przyszłości, rozwoju przedsiębiorczości oraz dobrostanu i równych szans. Twórcy, którzy zakwalifikują się do finału drugiej edycji programu, zostaną zaproszeni do dalszej współpracy z ekspertami Kozminski Business Hub oraz Grupy Żabka. Udział w akceleracji to także szansa na współpracę ze wszystkimi podmiotami Grupy oraz możliwość przetestowania swoich rozwiązań w najszybciej rozwijającej się sieci sklepów convenience w Polsce.

– Poszukujemy innowacyjnych rozwiązań dających nowe perspektywy rozwoju dla całej Grupy Żabka. Chcemy współpracować z najlepszymi z najlepszych. Dlatego wspólnie z Kozminski Business Hub uruchomiliśmy drugą edycję Startup Impact Program, by poznać najciekawsze inicjatywy wpisujące się w strategię zrównoważonego rozwoju Grupy Żabka. Zapraszamy do udziału startu-py, które mają już prototyp swoich usług lub produktów oraz mają określoną grupę docelową i wiedzą, do kogo chcą kierować swoją komunikację – mówi Karol Gajewicz, head of venture studio, Grupa Żabka.

Cztery kategorie do zaprezentowania

W kategorii zmniejszanie śladu środowiskowego poszukiwane są rozwiązania na rzecz przechwytywania i neutralizacji dwutlenku węgla z powietrza oraz zwiększające efektywność energetyczną. Tu można także zgłaszać projekty z zakresu innowacyjnego i niskoemisyjnego chłodnictwa produktów żywnościowych oraz innowacyjne metody ograniczania marnowania żywności w łańcuchu wartości.

W ramach obszaru opakowania przyszłości poszukiwane są alternatywy dla tworzyw sztucznych nadających się do recyklingu lub kompostowania, z których można wyprodukować opakowania produktów spożywczych.

Jak ustaliliśmy, innowacyjne projekty w zakresie obszaru rozwój przedsiębiorczości powinny kłaść nacisk na rozwój umiejętności i kompetencji przedsiębiorców na rzecz nowoczesnej gospodarki. Z kolei w kategorii dobrostan i równe szanse pożądane są projekty poprawiające samopoczucie dzieci i młodzieży, ze szczególnym naciskiem na zdrowie psychiczne i równowagę emocjonalną, a także rozwiązania ułatwiające usamodzielnienie się i start na rynku pracy młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym.

– W obecnej edycji więcej uwagi poświęcimy mierzeniu, zarządzaniu i komunikowaniu pozytywnego wpływu. Takie informacje są istotne dla inwestorów i największych klientów korporacyjnych – uważa prof. ALK dr hab. Bolesław Rok, Akademia Leona Koźmińskiego.

Dodaje, że wyróżnione w programie start-upy dostaną szczegółowe, wspólnie wypracowane raporty wpływu, które zapewne przyciągną do nich inwestorów impaktowych, umożliwiając szybki rozwój.

– Dziś już wiemy, że przyszłość świata zależy przede wszystkim od tego, czy założycielki i założyciele start-upów wezmą za nią odpowiedzialność. Czekamy na tych, którzy mają potrzebne do tego talenty, pasję i doświadczenie. W ekosystemie pozytywnego wpływu zrobimy wszystko, by te najbardziej wyczekiwane pomysły można było wcielić w życie. Dla dobra nas wszystkich – podkreśla prof. Rok.

Start-upy zainteresowane udziałem w programie mogą nadsyłać zgłoszenia do 6 listopada br.

Finaliści pierwszej edycji Startup Impact Program

Do finału pierwszej edycji Startup Impact Program zakwalifikowało się dziewięć młodych przedsiębiorstw, które w trakcie Open Day zaprezentowały misję i rozwiązania swoich firm. Jury wybrało trzy, które zaproszono do dalszej współpracy z ekspertami Kozminski Business Hub i Grupy Żabka.

Laureatami ubiegłorocznej edycji zostali: Hempeat – start-up produkujący zamienniki mięsa na bazie ziaren z konopi włóknistych: Epicer – twórca aplikacji wykorzystującej sztuczną inteligencję do tworzenia spersonalizowanych przepisów, pozwalającej ograniczyć marnowanie żywności: Res Solution – system umożliwiający efektywne zarządzanie zużyciem energii, wody, gazu, ciepła oraz automatyzację procesów i pracy urządzeń.

Każdy ze start-upów korzysta ze wsparcia ekspertów Kozminski Business Hub i Grupy Żabka oraz testuje obecnie swoje rozwiązania w środowisku Grupy Żabka. Ścieżka testowania została dostosowana indywidualnie do każdego z młodych przedsiębiorstw, tak by jak najlepiej rozwinąć ich potencjał.

Żabka Polska jest właścicielem najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierając ponad 4 tys. nowych sklepów w latach 2016-21.

Katarzyna Pierzchała 5467 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.