Empik jako platforma reklamowa

Sieć startuje z usługą Empik Ads, która umożliwia sprzedawcom, dostawcom, producentom i agencjom prowadzenie samodzielnych kampanii reklamowych na Empik.com w dwóch opcjach: produkt sponsorowany oraz marka sponsorowana.

– Mamy bardzo duży potencjał jako kanał mediowy i przestrzeń reklamowa dla partnerów biznesowych. Dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić zautomatyzowany, samoobsługowy system Empik Ads – mówi Artur Malinowski, CMO w Empiku. 
 
Z narzędzia Empik Ads do zarządzania kampaniami reklamowymi w modelu self-service mogą już korzystać sprzedawcy, producenci i dystrybutorzy, którzy oferują swoje artykuły na EmpikPlace.  
 
– Empik Ads umożliwia sprzedawcom efektywne prowadzenie działań reklamowych, wpływających bezpośrednio na wzrost sprzedaży. Usługa pozwala wyróżnić produkt na tle konkurencji, co sprawdzi się m.in. przy wprowadzeniu nowej kolekcji lub artykułu na rynek czy podbiciu wyprzedaży – podkreśla Olga Knap-Nowacka, head of ads & partnerships.
 
I dodaje, że system Empik Ads oraz pozostałe formaty reklamowe opierają się na konkretnych etapach ścieżki zakupowej klienta. Mając na uwadze, że aż 70% decyzji zakupowych jest podejmowanych w sklepie (badanie NielsenIQ Shopper Trends 2022), możemy wyróżnić oferty zgodne z daną intencją zakupową. A to maksymalizuje ich sprzedaż.

Empik Ads oferuje dwa formaty działań: produkt sponsorowany i marka sponsorowana.

Pierwszy pakiet gwarantuje dotarcie do użytkowników, którzy są etapie poszukiwania produktu, ale jeszcze nie podjęli decyzji. Umożliwia kontekstowe wyróżnienie wystawionej oferty w wynikach wyszukiwania (po wpisaniu frazy/na podstawie słów kluczowych) – produkty wyświetlane są na liście ofert na pierwszej i co siódmej pozycji. Produkt jest opisany dyskretnym wskazaniem: sponsorowane.
 
Z kolei marka sponsorowana to pakiet reklamowy przygotowany specjalnie dla producentów i sprzedawców, którzy chcą zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, sklepu bądź oferowanych produktów. Reklama graficzna wyświetla się nad wynikami wyszukiwania m.in. na podstawie słów kluczowych i składa się z grafiki (np. logo sklepu), krótkiego hasła/opisu oraz min. 3 wskazanych produktów i jest oznaczona określeniem: sponsorowane.
 
Empik Ads opiera się na modelu CPC (cost per click). Reklamodawca płaci więc nie za samo wyświetlenie, tylko za kliknięcie w reklamę produktu lub marki sponsorowanej. Działa tu mechanizm bidowania/licytacji stawek – sprzedawca sam decyduje, ile chce zapłacić za klik i jaki maksymalny budżet przeznaczy na kampanię: za dzień lub za cały okres działań. To rozwiązanie daje ponadto reklamodawcom szerokie narzędzia analityczne i umożliwia bieżące monitorowanie wyników i podejmowanie decyzji o dalszych krokach.
 
– Z pierwszych reakcji sprzedających na EmpikPlace wynika, że nowe narzędzie bardzo dobrze odpowiada na ich potrzeby, jest intuicyjne i proste w obsłudze, a wyniki zrealizowanych już kampanii są bardzo obiecujące – podsumowuje Marcin Łukaszewicz, menedżer ds. monetyzacji ruchu w Empiku.
 
Przedstawiciele Empiku podkreślają, że Empik Ads i wykorzystanie potencjału oraz skali online’u to dopiero początek. Reklamodawcy mogą liczyć na kompleksową ofertę.
 
– Naszą siłą i przewagą rynkową jest całe wielokanałowe środowisko: obok sklepu www i czołowej aplikacji zakupowej w Polsce czy usług subskrypcyjnych, to także sieć ponad 320 nowoczesnych salonów Empik i sklepów Papiernik by Empik. Nasza oferta reklamowa wykorzystuje placementy we wszystkich kanałach i opiera się na multichannelowych danych – tłumaczy Artur Malinowski.
Joanna Hamdan 14372 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.