Kaufland wprowadza markę własną świątecznych słodyczy

Sieć handlowa Grupy Schwarz po raz pierwszy będzie sprzedawać czekoladowe mikołaje i marcepan w wersji private label. Dotąd w Kauflandzie prym wiodły w tym segmencie produkty świąteczne znanych brandów. Analitycy rynku wskazują, że w obliczu rosnących cen zyskują na popularności marki własne.

Do tej pory znaczącą rolę w kategorii czekolady i wyrobów czekoladowych na Boże Narodzenie oraz Wielkanoc odgrywały produkty markowe, m.in. w Kauflandzie – podkreśla "Lebensmittel Zeitung". W tym roku sieć Grupy Schwarz wkracza w nowy obszar i po raz pierwszy oferuje świąteczne słodycze własnej marki Kaufland Winter Edition, póki co na rynku niemieckim.

Póki co, ponieważ marki własne, jak podkreślają analitycy CMR, są coraz częściej wybierane również w Polsce. – Wraz ze wzrostem cen konsumenci szukają często tańszych rozwiązań. Ich kroki często kierują się w kierunku marek własnych - mówi Przemysław Bojanowski, analityk danych sprzedażowych, CMR. Akurat tabliczki czekoladowe to jedyna analizowana kategoria, w której widoczny jest ten trend. W pierwszym półroczu 2022 roku udział marek własnych liczony w liczbie sprzedanych opakowań wzrósł o około 1 pkt proc. na rynku polskim. Udział private labels w segmencie pralin i słodyczy impulsowych (batonów czekoladowych) nie jest znaczący.

Tymczasem Kaufland w Niemczech podaje, że oferta Kaufland Winter Edition obejmuje ponad 40 pozycji, m.in. czekoladowe kulki, mikołaje i chleb marcepanowy. Produkty opatrzone znakiem Fairtrade są dostępne na terenie całego kraju we wszystkich branżach.

– W ramach własnej strategii marki Kaufland zawsze chętnie zaskakuje swoich klientów – mówi Stefan Bachmann, szef działu zakupów międzynarodowych, Kaufland. – Nowe produkty z Kaufland Winter Edition idealnie uzupełniały asortyment sieci. Poza słodyczami zostaną tym znakiem objęte inne brandy Kauflandu: K-Bio dla artykułów z upraw ekologicznych, Bevola dla produktów drogeryjnych, K-Take It Veggie - dla wegańskich i wegetariańskich żywienia – oraz Kuniboo dla tekstyliów dla niemowląt i małych dzieci – dodaje.

Podczas gdy klienci w pierwszym roku koronawirusa częściej chodzili do supermarketu i kupowali markowe produkty, w dobie  inflacji zmienili swoje zakupowe zwyczaje - zwracają większą uwagę na cenę, częściej robią zakupy w dyskontach i lubują się w markach własnych – zwraca uwagę "LB".

Źródło: Lebensmittel Zeitung