Pierwsze stacje Lotosu już w Orlenie

Grupa Orlen rozpoczęła proces rebrandingu i włączania stacji paliw Lotos do swojej sieci sprzedaży. W ramach połączenia obu firm sieć Orlen w Polsce powiększy się do ponad 1900 stacji, a na rynkach zagranicznych do blisko 1300 obiektów.

Pod marką Orlen działa już 7 zmodernizowanych stacji, m.in. w Rybniku, Koninie i Turku. - Dzięki połączeniu z Grupą Lotos nie tylko wchodzimy do grona największych sieci na Węgrzech i Słowacji, ale także umacniamy pozycję na polskim rynku. Zgodnie ze strategią do 2030 roku chcemy tworzyć najnowocześniejszą w regionie sieć 3500 stacji paliw i znacząco rozbudowywać sprzedaż pozapaliwową – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen. - Blisko 100 stacji Lotos, które do stycznia przyszłego roku włączymy do naszej sieci, będzie dostosowywane do naszych najwyższych standardów, tak żeby w pełni odpowiadać na oczekiwania klientów - podkreśla.

Na nowo włączonych do sieci stacjach pojawiła się już wizualizacja Orlenu oraz uruchomiono systemy informatyczne umożliwiające dokonywanie płatności, korzystanie z kart flotowych czy programu Vitay. W pozapaliwowej ofercie sprzedażowej docelowo wprowadzany będzie asortyment typowy dla stacji Orlen z gastronomicznym formatem Stop Cafe.

Prowadzone przez Grupę akwizycje stacji paliw wzmacniają pozycję konkurencyjną koncernu w Europie Środkowo-Wschodniej. W ramach realizacji środków zaradczych związanych z połączeniem z Grupą Lotos Orlen pozyska od MOL 144 stacje paliw na Węgrzech oraz 41 na Słowacji, które uzupełnią istniejącą tam już sieć koncernu. Docelowo wszystkie przejęte od MOL punkty zostaną poddane rebrandingowi i będą funkcjonowały pod marką Orlen.

Jak ustaliliśmy, do 2030 roku Grupa Orlen będzie obecna z ofertą detaliczną na co najmniej sześciu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej z 3,5 tys. stacji pod marką Orlen, a udział stacji zagranicznych w całej sieci sprzedaży ma wzrosnąć z 37% do 45%.

 

Katarzyna Pierzchała 5467 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.