Spore zmiany w Mastercard Europe: Polacy awansują

W ostatnich miesiącach nastąpiły duże przetasowania w kadrze zarządzającej polskim biurem Mastercard Europe. Część osób zajęła wysokie stanowiska i będzie opiekować się rynkami innych krajów.

Małgorzata Domagała (na zdjęciu) objęła zarządzanie obszarem rozwoju rozwiązań cyfrowych i cyberbezpieczeństwa na Polskę, Czechy i Słowację, zastępując na tym stanowisku Aleksandra Naganowskiego. W nowej roli będzie skupiała się na obszarze bezpieczeństwa płatności, z naciskiem na kanały cyfrowe, a także na współpracy z nowymi partnerami technologicznymi i biznesowymi. Domagała, związana z Mastercard od 16 lat, przez ostatnie trzy lata była odpowiedzialna za tworzenie i wprowadzanie na rynek rozwiązań z zakresu Open Bankingu.

Z kolei Aleksander Naganowski objął stanowisko członka zarządu spółki Mastercard Processing Europe i odpowiada za obszar wdrożeń usług dla wszystkich klientów spółki.

Kolejna zmiana: Daria Auguścik pełni rolę dyrektorki ds. rozwoju biznesu e-commerce w polskim oddziale Mastercard Europe i odpowiada sieci akceptacji kart płatniczych w handlu online, a także za współpracę z agentami rozliczeniowymi i partnerami handlowymi. Auguścik, w Mastercard od 2011 roku, była odpowiedzialna m.in. za projekt wdrożenia pierwszych płatności mobilnych, a od 2016 roku za rozwój płatności kartowych, ze szczególnym uwzględnieniem transportu publicznego oraz wprowadzenie na polski rynek rozwiązania Soft POS.

Natomiast Michał Kaniewski wziął odpowiedzialność za rozwój biznesu Mastercard Advisors, tj. doradczego ramienia firmy, w Polsce, Czechach i Słowacji. Dotychczas budowował i rozwijał hub konsultingowy w Budapeszcie, wspierający rozwój klientów Mastercard Advisors w całej Europie. Kaniewski zastąpił na tym stanowisku Krzysztofa Sobalę, który z początkiem 2022 roku przejął odpowiedzialność za biznes doradczy Mastercard Advisors w regionie obejmującym 10 wschodzących rynków Europy Środkowo-Południowej oraz Izrael.

Na tym nie koniec. Od początku września Marcin Kopczyński zarządza zespołem rozwoju produktów i nowych platform płatniczych w Polsce, Czechach i na Słowacji. Na nowym stanowisku jest odpowiedzialny za rozwój i realizację strategii rozwoju kluczowych produktów firmy. Zastąpił Damiana Zielińskiego, który objął kierownictwo tego obszaru biznesowego w całym regionie Europy Centralnej. Kopczyński wcześniej zarządzał projektami zewnętrznymi w sektorze bankowym i detalicznym, skupiając się w szczególności na wzroście możliwości data & services w zakresie usług doradczych opartych na danych.

I ostatnia zmiana. Marcin Klimkowicz objął funkcję dyrektora ds. rozwiązań lojalnościowych w całym regionie Europy Centralnej. Do jego zadań należy głównie rozwijanie i wdrażanie strategii związanej z produktami lojalnościowymi, m.in. benefitami i ubezpieczeniami, a także platformami opartymi o wydatki kartowe. Jak ustaliliśmy, cieszący się dużą popularnością w Polsce Program Bezcenne Chwile pozostaje pod skrzydłami Klimkowicza.

 

Katarzyna Pierzchała 5467 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.