Wojciech Łubieński, Aldi: w grę wchodzą przejęcia

Koszty operacyjne nadal przewyższają przychody dyskontera, ale to ma się zmienić. Kiedy i dzięki jakim działaniom? Na to pytanie odpowiada Wojciech Łubieński, prezes zarządu Aldi.

W 2021 r. wzrost obrotów w sieci sklepów Aldi wzrósł o 20% rdr, jednocześnie jednak wzrost nakładów na reklamę wyniósł 65%, koszty zatrudnienia okazały się wyższe o 40 mln zł, zapłacony podatek handlowy sięgnął 16,7 mln zł, a cukrowy - 670 tys zł. Inwestycje w rozwój sieci to aż 560 mln zł. To Aldi w 2021 r. w liczbach.

Inwestycje w rozwój powodują, że koszty operacyjne nadal przewyższają przychody ze sprzedaży, jednak sieć zakłada osiągnięcie pozytywnego wyniku finansowego.

- Za nami kolejny rok pełen wyzwań dla branży retail. Mamy świadomość ogromu pracy, jaka jest wciąż przed nami oraz silnej konkurencji. Będziemy kontynuować obraną strategię intensywnego rozwoju, która jednocześnie zakłada osiągnięcie pozytywnego wyniku finansowego w perspektywie trzech lat – zapowiada Wojciech Łubieński (na zdjęciu), prezes zarządu Aldi.

W 2021 r. otwarto 39 nowych sklepów Aldi, co zapewniło obecność marki w każdym województwie. Obecnie Aldi ma w Polsce 221 placówek, przy czym w ciągu dwóch lat ich liczba ma zwiększyć się o 50%.

- Jesteśmy nastawieni na obrany do tej pory rozwój organiczny, jednocześnie jesteśmy gotowi na ewentualne przejęcia, gdy pojawi się stosowna możliwość. Nadal też będziemy budować pozycję marki Aldi na rynku, kontynuując działania marketingowe. Dalszej intensyfikacji podlegać będą prace nad nowymi technologiami mającymi na celu wzmocnienie konkurencyjności oraz optymalizację kosztową. Bardzo ważnym wydarzeniem dla Aldi było w ostatnim czasie otwarcie drugiego centrum dystrybucji pod Bydgoszczą, w tym momencie planujemy już kolejne centra dystrybucyjne – dodaje Wojciech Łubieński.

Aldi jest częścią grupy przedsiębiorstw Aldi Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka zatrudnia ponad 77 tys. pracowników w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.

Joanna Hamdan 14372 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.