Do 2026 r. sieć Intermarché ma podwoić swoje obroty

A także zająć 5. pozycję na liście największych sieci FMCG w Polsce. Obecnie Intermarché jest w pierwszej dziesiątce.

Przy okazji świętowania 25-lecia obecności na polskim rynku Grupa Muszkieterów poinformowała, że w jej ambitnych planach dla sieci Intermarché jest między innymi zwiększenie obrotów tej sieci do 10 mld zł (z obecnych 5 mld zł) i zajęcie przez nią 5. miejsca na liście największych sieci FMCG w Polsce (obecnie marka jest w pierwszej dziesiątce).

W realizacji tych założeń do 2026 r. ma pomóc ekspansja w nowym formacie – proximity, czyli miejskich i podmiejskich sklepów o powierzchni ok. 500-600 mkw.

W ostatnich latach sieć rozpoczęła również remodeling swoich supermarketów w koncepcie Power, który zakłada m.in. poszerzanie oferty o strefę ryneczku i produkty świeże oraz wprowadzenie intuicyjnego układu sklepów. W nowej odsłonie działa już ponad 20 placówek, a kolejne modernizacje trwają. Grupa odnotowała, że wdrożenie nowego konceptu zostało docenione przez klientów i podniosło sprzedaż o nawet 20%.

Intermarché rozwija także kanał e-commerce. Marka zapewnia m.in. usługę Drive, która pozwala na wygodny odbiór produktów zamówionych online w specjalnie wyznaczonej do tego strefie.

Grupa Muszkieterów równie intensywnie rozwija swój drugi szyld, Bricomarché i także ma wobec niego ambitne, długoterminowe plany. Jednym z nich jest osiągnięcie 3. miejsca na rynku DIY w Polsce.

Ponadto Grupa, która zatrudnia obecnie 13 300 pracowników, stale dąży do ograniczenia kosztów logistycznych, poprawy poziomu realizacji zamówień, punktualności dostaw oraz bezpieczeństwa dostarczanego towaru poprzez uruchamianie nowych magazynów logistycznych, w tym w Swadzimiu, Mysłowicach oraz Sosnowcu.

Muszkieterowie od ponad 20 lat kontynuują także rozwój i nowe otwarcia stacji paliw. Obecnie działają one już w blisko 70 lokalizacjach. Jednocześnie trwa rozwój konceptu stacji samoobsługowych, przy których nie ma oferty sklepowej.

W tym roku Grupa obchodzi 25 lat działalności na polskim rynku.

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2021 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 8,9 mld zł. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.

Joanna Hamdan 14372 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.