Coca-Cola uruchomiła w Radzyminie magazyn za ponad 60 mln zł

28 września 2022 r. odbyło się otwarcie najnowszej inwestycji Coca-Cola HBC Polska - magazynu wysokiego składowania. Inwestycja warta jest ponad 61 mln zł. Łącznie system Coca-Cola zainwestował w Polsce 1,3 mld zł.

Magazyn wysokiego składowania w Radzyminie rozszerza możliwości operacyjne i logistyczne tego i tak już największego w Europie Środkowo-Wschodniej zakładu firmy Coca-Cola. Inwestycja o wartości ponad 61 mln zł, która powstała we współpracy z firmą Jungheinrich, zamyka dekadę, w której system Coca-Cola zainwestował w Polsce 1,3 mld zł.

Pierwsza butelka Coca-Cola wyprodukowana nad Wisłą opuściła linię produkcyjną Browarów Warszawskich w 1972 r. Od tamtej pory marka na stałe wpisała się w krajobraz społeczno-ekonomiczny kraju, wnosząc wkład w rozwój kraju w wysokości ponad 3,6 mln zł rocznie. Każda złotówka wypracowana lokalnie przez system Coca-Cola generuje kolejne 3,83 zł dochodu w gospodarce.

System firm Coca-Cola ma wpływ także na rynek pracy. W Polsce w obu spółkach zatrudnionych jest łącznie niemal 1800 osób, a każde stanowisko generuje kolejnych 5 etatów w innych sektorach gospodarki. Oznacza to, że obecnie działalność firm daje pracę prawie 10 tysiącom osób.

Coca-Cola jest w Polsce od pięćdziesięciu lat.

Nowy magazyn zaprojektowano tak, by maksymalnie wykorzystać przestrzeń – w budynku o powierzchni 2 000 mkw. jest ponad 14 tys. miejsc paletowych. Poza efektywnością, postawiono także na pełną automatyzację. Składowane aż na 17 poziomach palety poruszają się po czterech suwnicach o wysokości 40 m. Ich ruchem, począwszy od transportu z produkcji, przez ustawianie na regałach, a skończywszy na wydawaniu do dostawy, kieruje dedykowany system. Dzięki temu magazyn może przyjąć nawet 150 palet na godzinę. Takie rozwiązania pozwalają optymalizować procesy logistyczne i zwiększać możliwości produkcyjne firmy, co jest szczególnie istotne w przypadku fabryki w Radzyminie, która produkuje i dostarcza napoje dla całego regionu (Polski, Litwy, Łotwy i Estonii).

- Jesteśmy w Polsce od 50 lat i chcemy tu zostać na kolejne dekady. Coraz więcej konsumentów sięga po nasze napoje, więc rozszerzanie możliwości zakładów jest naturalnym krokiem, dzięki któremu możemy dalej odpowiadać na potrzeby rynku. Nie zamierzamy na tym poprzestać – planujemy kolejne inwestycje w nowe warianty napojów i ich kategorie, linie produkcyjne i innowacyjne rozwiązania. Wszystko po to, by dalej rozwijać działalność – zapowiada Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.

System firm Coca-Cola w Polsce składa się z dwóch spółek: Coca-Cola Poland Services oraz Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca-Cola Company, właściciela marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 590 mln konsumentów.

Wśród marek obecnie dostępnych w kraju figurują: napoje gazowane Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Kropla Delice, napoje energetyzujące Burn, Monster Energy i Predator oraz herbaty Fuzetea. Od lutego 2020 r. w ofercie dystrybucyjnej Coca-Cola HBC Polska są także wyroby alkoholowe.

Ilona Mrozowska 4764 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.