Walmart dołącza do Metaverse na platformie Roblox

Spółka tym samym znalazła się w gronie detalistów, którzy zdecydowali się na obecność w metaświecie, np. Kaufland i Carrefour. Koncern zapowiada, że jego oferta to wyjątkowe interaktywne treści i rozrywka dla klientów na platformie Roblox, a także produkty grupy związane z modą, stylem, urodą.

– Pojawiamy się w wielkim stylu – tworząc społeczność, treści, rozrywkę i gry poprzez uruchomienie Walmart Land i Walmart’s Universe of Play – powiedział William White, dyrektor ds. marketingu Walmart. – Roblox to jedna z najszybciej rozwijających się i największych platform w metaświecie i wiemy, że nasi klienci spędzają tam mnóstwo czasu. Dlatego koncentrujemy się na tworzeniu nowych i innowacyjnych doświadczeń, które ich ekscytują – dodał.

Walmart Land wystartuje z trzema różnymi doświadczeniami: Electric Island, House of Style i Electric Fest.Walmart Universe of Play będzie wirtualnym miejscem przeznaczonym dla osób planujących świąteczne zakupy i listy zakupów. W ofercie znajdą się produkty takich marek, jak L.O.L. Surprise!, Jurassic World, Paw Patrol, Magic Mixies i Razor Scooters - poinformował sprzedawca.

Przypomnijmy, Walmart dołącza do innych detalistów w Metaverse. Kaufland stworzył wirtualną wyspę Kauf Island w grze Nintendo „Animal Crossing: New Horizons”. Wyspa otrzymała nazwę Kauf Island. Ten cyber supermarket prowadzony jest przez postać z gry zwaną Phil Leita – donosi "Business Insider".

Francuski detalista Carrefour uruchomił Metaverse na początku tego roku. Francuski detalista kupił działkę w The Sandbox. To wirtualny świat, w którym gracze mogą zarabiać na swoich wirtualnych transakcjach. Założona w 2011 r. firma The Sandbox oferuje „zestaw narzędzi dostosowanych do potrzeb artystów, twórców i użytkowników w celu spotykania się i projektowania angażujących doświadczeń w całym metawszechświecie", jak pisze firma na swojej platformie.

Ostatnio Carrefour podpisał umowę partnerską z Meta (Facebook), zaprezentował nowy concept store w Paryżu i zainwestował w szereg start-upów zajmujących się technologiami spożywczymi w ramach swojej cyfrowej transformacji. W styczniu tego roku Fundacja Carrefoura Inkubator Technologiczny poinformowała, że cztery polskie początkujące firmy z branży foodtech otrzymały od niej dotację. Należą do nich: Food Jack, KuMin.Sys, Nielone i Yoush. Instytucja wraz z partnerem merytorycznym foodtech.ac. realizuje projekt. Więcej o tym pisaliśmy tutaj.

Do grona wielkich obecnych w metaświecie dołącza też McDonald’s, który zakłada tu restaurację. W Metaverse działają również marki odzieżowe, np. Nike.

Technologia Metaversum – na razie pojęcie teoretyczne – to nowy wymiar internetu, sieć wirtualnych światów 3D, które mogą być jednocześnie doświadczane przez nieograniczoną liczbę użytkowników. Przypomnijmy, że od 28 października 2021 r. firma Marka Zuckerberga Facebook nazywa się Meta, sama zaś platforma nie zmieniła nazwy i zasad działania.