W Carrefourze roboty sprzedają chipsy Lay's i Pepsi

Wspólnie z PepsiCo Carrefour rozpoczął w Polsce pilotażowy program promocyjny z użyciem dwóch robotów o wdzięcznej nazwie "Kerfuś".

Dwa urządzenia sprzedające napoje Pepsi oraz chipsy Lay’s można już spotkać w sklepach Carrefour zlokalizowanych w centrach handlowych Westfield Arkadia oraz Galeria Wileńska w Warszawie.

Roboty „Kerfuś” opatrzone brandingiem marek Pepsi oraz Lay’s zachęcają klientów Carrefoura do zakupu produktów obu marek, ale mają też za zadanie zaciekawić konsumentów robiących zakupy i zachęcić ich do wejścia z nimi w interakcję. O tym jak taka interakcja może wyglądać pisaliśmy już w HandelExtra.pl TUTAJ, gdy specjalnie wybraliśmy się na pizzę, aby zobaczyć/doświadczyć jak robot-kelner BellaBot radzi sobie z obsługą gości w Pizza Hut, co potrafi a czego nie i czy wzbudza zainteresowanie klientów.

Roboty, jak zapewnia Carrefour, są w pełni bezpieczne – dzięki specjalnie zaprojektowanym czujnikom automatycznie zatrzymują się, gdy zbliża się człowiek i w pobliżu przeszkód. Organizatorzy liczą, że projekt przypadnie do gustu fanom nowoczesnych rozwiązań.

− Staramy się proponować pionierskie rozwiązania, które będą wspomagać decyzje zakupowe konsumentów, a współpracującym z nami punktom sprzedaży ułatwią pracę. Gdy sieć Carrefour, kluczowy odbiorca naszych produktów, zaproponowała zaangażowanie robotów mobilnych, stwierdziliśmy, że warto zbadać ich możliwości. Chcemy, by doświadczenia zakupowe konsumentów naszych produktów były coraz ciekawsze i wywoływały uśmiech na ustach konsumentów – mówi Mariusz Janiec, kierownik ds. klientów sieciowych w  PepsiCo Polska.

Sylwester Mroczek, manager działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska, dodaje, że poprzez interakcję robotów z kupującymi sieć chce budować pozytywne skojarzenia klientów z promowanymi markami, a także realnie wspierać ich sprzedaż.

Pełny potencjał tego typu robotów nie jest jeszcze znany, choć coraz częściej zaczynają się one pojawiać w handlu - tego typu roboty pracują już na stacji Shell i we wspomnianej Pizzy Hut.

Zarówno PepsiCo jak i Carrefour przewidują, że roboty w marketingu i sprzedaży będą wkrótce o wiele bardziej popularne, dzięki upowszechnianiu się nowoczesnych technologii oraz większej dostępności tego typu urządzeń na rynku.

O robotach w handlu czytaj także tutaj.

Ilona Mrozowska 4764 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.