Click to Pay - wspólna inicjatywa Visy i Mastercard

Rusza nowy standard płatności w internecie, który można porównać do terminali płatniczych akceptujących wszystkie płatności zbliżeniowe dokonywane kartą - bez względu na organizację, która ją wydała. Rozwiązanie firmują Visa i Mastercard.

Z inicjatywy Fundacji Polska Bezgotówkowa oraz przy zaangażowaniu dwóch największych organizacji płatniczych na świecie – Mastercard i Visa – ruszyły działania, mające na celu popularyzację globalnego standardu płatniczego na polskim rynku.

Jest to Click to Pay to metoda dokonywania płatności za zakupy internetowe na wszelkiego rodzaju urządzeniach z dostępem do internetu – jak komputer, tablet, czy smartfon, oparta na globalnym standardzie SRC opracowanym przez EMVCo. Rozwiązanie eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart i innych informacji podczas dokonywania płatności.

– Click to Pay jako standard płatności w internecie można porównać do terminali płatniczych, które akceptują w ten sam sposób wszystkie płatności zbliżeniowe dokonywane kartą – bez względu na organizację, która ją wydała – tłumaczy Joanna Erdman, prezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Wyjaśnia, że rozwiązanie to ma na celu umożliwienie konsumentom dokonywania płatności za zakupy online, w dowolnym środowisku lub sieci, w jednolity i bardzo intuicyjny sposób. - Wypracowanie optymalnego doświadczenia klienta, pozwoli zwiększyć jego satysfakcję zakupową oraz poczucie bezpieczeństwa (większa liczba dokonanych zakupów), jednocześnie umożliwi podłączenie wielu kart do jednego wirtualnego portfela, co wpłynie na znacznie szybszą obsługę płatności – przekonuje.

W pierwszym etapie prac Fundacji, przy zaangażowaniu Mastercard i Visa, zostaną wybrane najlepsze praktyki rynkowe, które pozwolą wypracować optymalną wersję rozwiązania z perspektywy klienta. W kolejnym przewidziano rozmowy z uczestnikami środowiska płatniczego, czyli dostawcami usług płatniczych, agentami rozliczeniowymi oraz bankami – wydawcami kart.

– Bazujemy na doświadczeniach międzynarodowych wdrożeń oraz jednolitym standardzie EMV, ale chcemy, aby standard wdrożenia był dopasowany do potrzeb lokalnych klientów – mówi Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce. - Polski rynek ma swoją specyfikę płatności w internecie i zależy nam na tym, by wykorzystać najlepsze praktyki w projekcie Click to Pay. Widzimy także, że to rozwiązanie ma olbrzymi potencjał i pozwala budować nowe produkty i usługi – dodaje.

Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe podkreśla, że to już kolejny projekt Fundacji Polska Bezgotówkowa, który konsoliduje środowisko płatnicze w celu wypracowania wspólnego rozwiązania dla rynku płatniczego. - Click to Pay będzie zapewniał konsumentom intuicyjny i szybki proces dla kupującego oraz bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa płatności – podsumowuje.

Fundacja Polska Bezgotówkowa została powołana w celu podejmowania działań w zakresie rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce, w szczególności poprzez rozbudowę sieci akceptacji instrumentów płatniczych, upowszechniania i promocji obrotu bezgotówkowego, a także działania na rzecz budowy innowacji technologicznych w płatnościach. Interesariuszami Fundacji są: Mastercard, Visa, Ministerstwo Finansów, Związek Banków Polskich, a także banki i agenci rozliczeniowi.

 

Katarzyna Pierzchała 5467 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.