Mercedes przeszkolił kierowców Barbora.pl

Sklep internetowy zapewnił kierowcom profesjonalne szkolenie w ramach Akademii Bezpiecznej Jazdy.

Szkolenie zostało przeprowadzone przez Mercedes-Benz Vans i MB Motors VAN ProCenter w specjalistycznym Ośrodku Doskonalenia Techniki Jazdy Stopnia Wyższego Drivleland w Słabomierzu pod Warszawą.

Jego celem była poprawa umiejętności decydujących o bezpieczeństwie, przy jednoczesnym rozwinięciu techniki ecodrivingu.

Każdy z 30 kierowców, którzy wzięli udział w treningu na początku września, miał możliwość kilkukrotnie pokonać specjalny tor pod okiem profesjonalnego instruktora Driveland. Kierowcy zmagali się z dwiema płytami poślizgowymi, kurtynami wodnymi i szarpakiem, ćwiczyli awaryjne hamowanie z ominięciem przeszkody, dynamiczny slalom i elementy jazdy szosowej, a także jazdę defensywną oraz parkowanie równoległe i prostopadłe. Istotnym elementem szkolenia był też trening udzielania pierwszej pomocy w wypadkach komunikacyjnych oraz ćwiczenia z użyciem symulatorów, pokazujących, co dzieje się z kierowcą podczas zderzenia i dachowania.

Ponadto MB Motors wyposażyła także Barborę w 120 Mercedesów Sprinterów 315 CDI. Nowa flota pojazdów posiada automatyczne skrzynie biegów, system Keyless-Start, topowy system multimedialny MBUX z możliwością integracji smartfonów, a wśród rozwiązań wspierających kierowcę znalazły się m.in. czujniki parkowania z tyłu oraz kamera cofania. Ponadto pojazdy są wyposażone w systemy bezpieczeństwa dostępne w standardzie, takie jak asystent bocznego wiatru, adaptacyjne światło hamowania czy automatyczny układ włączania świateł w zależności od jasności otoczenia. Pojazdy są zabudowane izotermą z agregatem, umożliwiającą przewóz żywności w kontrolowanej temperaturze.

Barbora to internetowy sklep spożywczy, który od stycznia 2021 r. prowadzi działalność w Polsce. Spółka należy do Grupy Maxima, która w naszym kraju jest właścicielem sklepów Stokrotka.

Barbora swoją działalność rozpoczęła na Litwie w 2014 r. W efekcie dynamicznego rozwoju spółka uruchomiła ekspansję na kolejne rynki. W 2018 roku weszła do Łotwy i Estonii.

Joanna Hamdan 14168 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.