Aldi deklasuje Lidla na brytyjskim rynku

Według najnowszych danych firmy Kantar Aldi wyprzedził na brytyjskim rynku swojego największego konkurenta - Lidla, oraz lokalnych retailerów.

W czasach galopującej inflacji i zaciskania pasa - nie tylko w Polsce - konsumenci na Wyspach coraz częściej ruszają na zakupy do dyskontów. Jak podaje "Lebensmittel Zeitung", niekwestionowanym zwycięzcą wśród sieci handlowych na brytyjskim rynku jest Aldi. Według danych firmy badawczej Kantar wyprzedził on, jeśli chodzi o sprzedaż i wpływy w branży, nie tylko lokalnych retailerów, ale i działającego tam Lidla.

W ciągu ostatnich 12 tygodni (do 4 września 2022 r.) sprzedaż Aldi w Wielkiej Brytanii wzrosła o 18,7%, a udział w rynku wzrosł do 9,3%. Lidl z kolei zwiększył swój udział w rynku do 7,1%, przy wzroście sprzedaży o 20,9% - podaje Kantar.

Według wyliczeń dziennika branżowego „The Grocer” Aldi przejął część wpływów należących do Lidla - mówimy tu o ok. 8,1 mln funtów wydanych przez konsumentów na żywność w 2022 r. Zdaniem "Lebensmittel Zeitung" taki stan rzeczy wynika z problemów Lidla z łańcuchem dostaw. Filia Grupy Schwarz w Wielkiej Brytanii zmagała się bowiem z niedoborami zapasów w całym kraju i na początku września br. poinformowała na Twitterze, że wystąpiły „pewne problemy w centrach dystrybucyjnych”. Mimo to firma jest zadowolona z rozwoju.

– Jako najszybciej rozwijający się supermarket w Wielkiej Brytanii, witamy w naszych sklepach więcej klientów niż kiedykolwiek wcześniej – powiedział we wspomnianym dzienniku branżowym rzecznik Lidla.

Jak podaje "LZ", spośród wszystkich głównych sprzedawców detalicznych w Wielkiej Brytanii Tesco straciło najwięcej na zyskach ze sprzedaży na rzecz sieci Aldi w ciągu ostatnich 12 tygodni - aż 63,6 mln funtów.