Klarna ma już milion klientów

Fintech działa w Polsce zaledwie od roku. W tym czasie obsłużył 1 mln klientów i nawiązał współpracę z 4 tys. sklepów internetowych.

Klarna to globalny bank detaliczny, dostawca płatności oraz aplikacja zakupowa z ponad 150 milionami użytkowników na całym świecie. Właśnie świętuje pierwszy rok działalności w Polsce. W tym czasie z jej usług skorzystało ponad milion polskich użytkowników.

Firma stała się kluczowym partnerem wzrostu dla ponad 4 tys. polskich sklepów internetowych – w tym rodzimych i globalnych liderów handlu detalicznego, takich jak Grupa LPP (Reserved, Sinsay, House, Mohito, Cropp), H&M, Adidas, Modivo (w Niemczech, we Włoszech, Szwajcarii, Szwecji oraz w Czechach), Pandora i Etam.

- Ten rok był kamieniem milowym dla rozwoju działalności Klarny w Polsce. Rośliśmy dynamicznie, zdobywając udział w rynku, na którym coraz więcej osób odchodzi od tradycyjnych kredytów w kierunku przejrzystych, innowacyjnych i elastycznych opcji płatności – mówi Sebastian Siemiątkowski, prezes i założyciel Klarny.

Podkreśla, że celem firmy jest zapewnienie klientom ciągle lepszej oferty i doświadczeń zakupowych. - Jesteśmy też katalizatorem wzrostu dla partnerów detalicznych, pomagając im budować szczęśliwą i lojalną społeczność wokół ich marek – uważa Siemiątkowski.

Milion użytkowników w rok

Usługi Klarny pojawiły się w Polsce w drugiej połowie 2021 r. wraz z wprowadzeniem nowej metody płatności "Zapłać za 30 dni" w sklepach stacjonarnych i online H&M, o czym pisaliśmy TUTAJ. Rozwiązanie umożliwia zapłatę za zakupy w ciągu 30 dni, bez dodatkowych kosztów, przenosząc doświadczenie ze sklepu stacjonarnego do e-commerce, a przy tym gwarantując oszczędność czasu i pieniędzy oraz dając pełną kontrolę nad procesem płatności.

Kolejne ważne daty: 12 grudnia 2021 r. Klarna rozpoczęła współpracę z IdoSell, oferując swoje rozwiązania płatnicze 6,5 tys. sklepów internetowych a w lutym br. uruchomiła usługę "Zapłać teraz", rozszerzając wachlarz oferowanych metod płatności dla sklepów online.

Na tym nie koniec: w marcu br. firma startuje z submarką i jednostką biznesową "Klarna Kosma". Ta platforma Open Banking dedykowana fintechom i innym instytucjom finansowym (także tym działającym w Polsce), ułatwia wzrost i skalowanie oferowanych rozwiązań. Miesiąc później fintech udostępnił polskim użytkownikom aplikację Stocard w nowej odsłonie, stawiając kolejny krok na drodze do pełnej integracji aplikacji z ekosystemem Klarny (po udanym przejęciu przez tę firmę w lipcu 2021 r.). I ostatnia data: w maju br. firma udostępniła dla e-sklepów funkcję wirtualnych zakupów, która umożliwia bezpośrednie połączenie z klientami zainteresowanymi produktami dostępnymi online, za pośrednictwem prowadzonych na żywo czatów i rozmów wideo.

Kamieniem milowym dla rozwoju Klarny w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej jest nawiązanie współpracy z Grupą LPP i udostępnienie płatności "Zapłać za 30 dni" w sklepach internetowych wszystkich marek należących do grupy, w tym Reserved, Sinsay, Mohito, House i Cropp.

Klarna postawiła sobie za cel zostać partnerem wzrostu dla polskiej branży modowej w Polsce i za granicą. W ciągu roku firma nawiązała współpracę z polskimi markami, takimi jak Ania Kuczyńska, Moliera2.com, Kubota, TheOdderSide, 303Avenue, Local Heroes czy Balagan Studio.

 

Katarzyna Pierzchała 5366 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.