Wolt wdraża w Polsce usługę dla sklepów Wolt Drive [News HE]

W ramach usługi Wolt Drive, Wolt chce realizować dostawy zarówno partnerów e-commerce, dużych sieci handlowych, jak i z lokalnych, mniejszych, sklepów w 30-60 minut od zamówienia. Według Wolt Polska to przełom, który pozwoli sklepom stacjonarnym dotrzeć do większej grupy klientów w nowy sposób.

Wolt Drive jest usługą, którą każdy sprzedawca posiadający sklep internetowy może zaoferować swoim klientom. Podczas składania zamówienia, klient, decydując się na opcję dostawy, może skorzystać z Wolt Drive – usługi, która umożliwia śledzenie zamówienia w czasie rzeczywistym, a także szybki kontakt z działem wsparcia klienta – analogicznie, jak w przypadku zamawiania jedzenia z restauracji w aplikacji Wolt.

Wolt Drive działa w modelu „delivery-as-a-service”, co znaczy, że przedsiębiorstwa mogą skorzystać z usługi dostaw na żądanie, bez konieczności zatrudniania i utrzymywania własnej floty. W tym modelu zakupy dostarczane są w ciągu godziny od złożenia zamówienia.

- Usługa jest odpowiedzią na coraz popularniejszy trend "szybkiego handlu" i idealnym rozwiązaniem dla konsumentów, którzy robią zakupy online od lokalnych dostawców i nie chcą czekać kilku dni na dostawę zamówionych produktów - mówi w rozmowie z HandelExtra.pl Agata Polityło (na zdjęciu), general manager w Wolt Polska.

Podkreśla, że Wolt Drive gwarantuje klientom dostawę zamówionych towarów w 30 - 60 minut. - Dla lokalnych, mniejszych, biznesów, to jest przełomem. Pozwala sklepom stacjonarnym dotrzeć do większej grupy klientów w zupełnie nowy sposób. Co istotne, Wolt Drive pozwoli na wzmocnienie handlu lokalnego - uważa Agata Polityło.

Wolt Drive jest nowym rozwiązaniem. - Obecnie jesteśmy na etapie rozwoju tej usługi zarówno globalnie, jak i w Polsce, w tym także tworzenia dedykowanego zespołu i rozwijania sieci partnerów - mówi Agata Polityło.

I wymienia zalety usługi:

- dostawy Wolt Drive są dostępne dla każdego biznesu (nawet, jeśli do tej pory nie był obecny na platformie Wolt), znajdującego się w mieście, w którym firma prowadzi działalność oraz w promieniu dostawy Wolt;

- sprzedawca może skorzystać z usługi dostawy Wolt Drive poprzez: integrację API, stronę internetową Wolt Drive lub swoją platformę;

- Wolt Drive stwarza dla lokalnych biznesów okazję do pozyskania większej liczby lokalnych klientów, zwłaszcza w erze dominacji zakupów online;

- Wolt Drive pozwala na śledzenie zamówienia na żywo oraz oferuje wsparcie customer service w przypadku wystąpienia problemów i pytań.
  
Wolt Polska działa obecnie w 12 polskich miastach, w których wyspecjalizował się w dowozie jedzenia z restauracji: Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Gdyni, Rzeszowie, Szczecinie, Bydgoszczy, Łodzi, Lublinie i Poznaniu. Firma ma ponad 4-tys. kurierów. We wszystkich miastach, w których działa, Wolt ma dla klientów ofertą spożywczą i pozaspożywczą - dowozi zakupy ze sklepów odzieżowych, z upominkami czy z kwiaciarni. Wolt ma również dwa własne magazyny, tzw. dark stores, z których także realizuje dostawy. Oba znajdują się w Warszawie.

- Stale kontynuujemy naszą działalność w zakresie food delivery, ale chcemy rozwijać się również w innych obszarach. Jednym z naszych głównych celów pozostaje branża detaliczna. Do jego realizacji przybliża nas wprowadzenie usługi Wolt Drive, dzięki której będziemy mogli oferować jak najszybsze dostawy ze sklepów detalicznych. Wolt Drive będzie funkcjonował jako oddzielna usługa, tj. sprzedawca będzie mógł obok standardowych opcji dostawy dołączyć także możliwość realizowania i dostawy zamówień poprzez Wolt Drive. Nie jest ona powiązana z naszą podstawową aplikacją Wolt - wyjaśnia Agata Polityło.

W połowie czerwca 2022 r., za 7 mld dol., Wolt został kupiony przez amerykańską spółkę DoorDash. Dzięki połączeniu sił z DoorDash firma zwiększyła obszar działalności w skali globalnej.