Too Good To Go namawia do czytania etykiet

Między innymi przez ich nieprzestrzeganie rocznie w Polsce marnuje się 4,8 mln ton jedzenia.

Dlatego dziś w dobrym tonie jest o tym przypomnieć, ponieważ 29 września obchodzimy Międzynarodowy Dzień Świadomości nt. Strat i Marnotrawstwa Żywności ONZ. Dzięki zasadom etykiety Too Good To Go promowanym w kampanii "Często Dobre Dłużej" w prosty i szybki sposób można ocalić jedzenie przed nieeleganckim zmarnowaniem.

Etykieta instruuje – jeśli termin „najlepiej spożyć przed” minął, zamiast wyrzucać: popatrz, powąchaj, posmakuj. To jedyny i skuteczny sposób, aby ocalić przeterminowane jedzenie. Przecież cukier po terminie też jest słodki, a przy konserwach nie trzeba być aż tak konserwatywnym, jeśli chodzi o daty minimalnej trwałości.

Już teraz robiąc zakupy można zauważyć produkty z wyróżniającą się etykietą zaprojektowaną przez Too Good To Go, która krok po kroku instruuje jak ocenić przydatność do spożycia.

- O ile kiedyś konsumpcja produktów po terminie budziła szereg wątpliwości i kojarzyła się z problemami żołądkowymi, teraz zaczynamy dostrzegać, że jedzenie jest “Często Dobre Dłużej”. Już na ponad 140 ulubionych produktach Polaków umieściliśmy specjalne piktogramy „Często Dobre Dłużej: Popatrz, Powąchaj, Posmakuj”, zachęcające do korzystania ze swoich zmysłów, aby ocenić czy produkt dalej nadaje się do spożycia. To rewolucja, do której przyłączyło się wielu producentów żywności. Cel jest jeden - nie marnować! - mówi Anna Kurnatowska, country managerka Too Good To Go w Polsce.

Na zmianę etykiety zdecydowało się już 26 firm działających w Polsce m.in. Danone, Winiary, Frosta, Auchan, Kaufland, Soligrano, Herbapol, Pan Pomidor, Wege Siostry. Od wielu miesięcy na wybranych produktach widnieją charakterystyczne oznaczenia stworzone przez Too Good To Go. Łącznie wyprodukowano ich już setki tysięcy. Wszystko po to, by ułatwić konsumentom przyswojenie zasad etykiety i ocalić wciąż dobrą żywność przed zmarnowaniem. Bo ratowanie jedzenia jest w dobrym, i smacznym, tonie!

Kampania Too Good To Go “Często Dobre Dłużej” obejmuje już 11 europejskich rynków.

Joanna Hamdan 14168 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.