MediaMarktSaturn platformą reklamową

W tym celu firma nawiązała współpracę z dostawcą technologii Criteo - spółką, która dostarcza reklamy graficzne online.

Celem MediaMarktSaturn Retail Media, bo tak nazywa się joint venture, jest sprzedaż swojej powierzchni reklamowej dostępnej w sklepach internetowych marki i aplikacjach MediaMarkt oraz Saturn.

W ten sposób firma będzie mogła w przyszłości zaoferować swoim klientom dodatkowe informacje o interesujących produktach i usługach w środowisku sprzedaży bezpośredniej, a swoim partnerom przemysłowym atrakcyjną platformę reklamową.

Nowa oferta jest wdrażana we współpracy z czołowym światowym specjalistą ds. marketingu internetowego Criteo.

Partnerstwo z Criteo ma początkowo trwać trzy lata i przewiduje integrację detalicznej platformy medialnej we wszystkich 13 krajowych spółkach MediaMarktSaturn. Do końca 2022 r. rozwiązanie techniczne francuskiego dostawcy detalicznych usług medialnych będzie stosowane dla wszystkich marek sprzedażowych w Niemczech, Holandii, Hiszpanii, Włoszech i Austrii. Kolejne wdrożenia będą miały miejsce w Belgii, na Węgrzech, w Polsce, Portugalii, Szwecji, Szwajcarii. Następnie w ich ślady pójdą Luksemburg i Turcję.

Wchodząc w branżę mediów detalicznych, MediaMarktSaturn wzmacnia swoją strategiczną pozycję.

- Jesteśmy równie istotni dla naszych klientów, jak i naszych partnerów branżowych i chcemy konsekwentnie korzystać z szerokiego zasięgu, jaki oferuje nasza europejska platforma omnichannel. Dzięki Retail Media stopniowo otwieramy nowy obszar biznesowy, w którym widzimy duży potencjał w perspektywie średnioterminowej - mówi Karsten Wildberger, dyrektor generalny MediaMarktSaturn i Ceconomy.

- Dzięki ponad 1000 stacjonarnym rynkom w całej Europie i naszym sklepom internetowym jesteśmy predestynowani do zbudowania wysokowydajnego detalicznego biznesu medialnego - dodaje Torsten Ahlers, który pełni funkcję dyrektora zarządzającego MediaMarktSaturn Retail Media.

Joanna Hamdan 14168 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.