Właściciel sieci odzieżowej C&A inwestuje w żywność

I to nie byle jaką. Firma stawia na przejęcia w sektorze zrównoważonego żywienia.

Grupa firm z rodziny C&A Brenninkmeijer, Cofra Holding, chce jeszcze więcej zainwestować w obszar zrównoważonej żywności. To jeden z tematów, który znajduje się na liście "priorytetów" rodziny Brenninkmeijer,  właścicieli sieci odzieżowej C&A. Podkreślił to w rozmowie z FAZ prezes Cofra Boudewijn Beerkens - donosi "Lebensmittel Zeitung".

W tej chwili firma prowadzi kilka negocjacji w sektorze spożywczym. Mogą one dotyczyć inwestycji bezpośrednich, jak również partnerstw strategicznych w Niemczech. Jako możliwe cele przejęć prezes zarządu Boudewijn Beerkens wymienia producentów m.in.: sałaty, pomidorów lub innych produktów.

Jednak szczegółów firma na razie nie zdradza.

Jak informuje LZ w ostatnim czasie Cofra już dokonała szeregu inwestycji w zrównoważoną żywność. Pod koniec kwietnia holding przejął Ontario Plants Propagation Limited - firmę z Ameryki Północnej oferującą sadzonki do ekologicznej uprawy szklarniowej, w styczniu Cofra kupiła holenderską firmę rodzinną Dalsem zajmującą się rozwojem szklarni high-tech, a w listopadzie 2021 r. do portfolio trafiły udziały Intelligent Growth Solutions (IGS), szkockiej firmy agrotechnologicznej specjalizującej się w uprawach pionowych.

Rodzina Brenninkmeijer założyła Cofra w Zug w Szwajcarii w 2001 r., aby koordynować swoje globalne działania biznesowe. Grupa działa w Europie, Ameryce Północnej i Południowej. Najbardziej znanym i najstarszym (założonym w 1841 roku) oddziałem holdingu jest sieć modowa C&A z ponad 1300 sklepami w 17 krajach europejskich i zatrudniająca ponad 25 000 pracowników. C&A jest jednym z czołowych detalistów odzieżowych w Europie. W Polsce pierwszy sklep C&A został otwarty w 2001 roku. Obecnie w naszym kraju pracuje 51 sklepów pod szyldem C&A. Do holdingu Cofra należy również firma zajmująca się nieruchomościami Redevco, firma zarządzająca aktywami Anthos, ramię private equity Bregal.

Zdjęcie: Shutterstock

Joanna Hamdan 14168 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.