Intermarché wchodzi w nowy format sklepów

Będzie to proximity. Trwają ostatnie prace koncepcyjne - ustalił HandelExtra.pl.

- Zdajemy sobie sprawę, że łatwiej jest znaleźć mniejszą działkę pod budowę sklepu czy mniejszy lokal. Czasy są, jakie są; banki też tak chętnie nie udzielają dużych kredytów inwestycyjnych, więc naturalną drogą jest otwarcie się Intermarché na mniejszy format – tłumaczy Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce (szyldy Intermarché i Bricomarché).

Ujawnia, że w centrali sieci Intermarché trwają prace nad nowym formatem franczyzowym – proximity. Na ukończeniu są decyzje dotyczące m.in. koncepcji, wizualizacji, strategii zakupowej. - Przygotujemy dwie koncepcje: miejską i podmiejską, która będzie skierowana do satelitarnych miast aglomeracji lub mniejszych miast – ujawnia. - Musimy zwiększyć zasięg, być liczniejsi, co będzie korzyścią dla nas wszystkich, chociażby ze względu na optymalizację struktury zakupowej i logistyki całej Grupy – wyjaśnia.

Jak się dowiedzieliśmy, w pierwszym kwartale 2023 r. ruszą testy pierwszej nowej placówki. Będzie bacznie obserwowana przez pół roku – po 6 miesiącach Grupa podejmie decyzje co do dalszych losów konceptu. - Jestem dobrej myśli. Spodziewam się, że w drugiej połowie przyszłego roku nasz nowy format wypłynie na szerokie wody - przewiduje Marc Dherment,

Już teraz Grupa Muszkieterów oferuje dość unikalny koncept franczyzowy, opierający się jednak na placówkach wielkopowierzchniowych. Właściciele sklepów Intermarché (branża spożywcza) i Bricomarché (DIY) są niezależnymi przedsiębiorcami, którzy sami decydują o kierunkach rozwoju Grupy oraz własnego biznesu, by jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów oraz lokalnych mieszkańców. Mogą też rozwijać swoje placówki handlowe poprzez wdrażanie nowych konceptów oraz dodatkowe usługi, takie jak otwarcie stacji paliw, myjnie samochodowe czy wprowadzanie rozwiązań z zakresu e-commerce (Intermarché Drive, Bricomaty).

Obecnie Grupę tworzy w Polsce 500 przedsiębiorców prowadzących 372 sklepy Intermarché i Bricomarché. W ubiegłym roku wygenerowały one 8,9 mld zł obrotów.

Katarzyna Pierzchała 5366 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.