Muszkieterowie przerywają impas, otwierają się na nowych franczyzobiorców

23 września wystartują dwa nowe portale, które mają zachęcić potencjalnych franczyzobiorców do uruchomienia własnego biznesu w ramach marek Intermarché lub Bricomarché.

Do tej pory Muszkieterowie (Intermarché i Bricomarché) mieli dość wąski kanał komunikacji z potencjalnymi franczyzobiorcami. Była to jedna zakładka na korporacyjnej stronie, z której można było się dowiedzieć ogólnych informacji o Grupie i jej wymaganiach.

- Szczegóły przedstawialiśmy już podczas indywidualnych spotkań – przyznaje Bartłomiej Tarłowski, kierownik działu rekrutacji i szkoleń franczyzobiorców w Muszkieterach. - Teraz to się zmieni. Jeszcze przed kontaktem z nami będzie się można zapoznać z naszą ofertą, w dowolnym czasie, miejscu i formie – tłumaczy.

Mówi tu o dwóch nowych i niezależnych witrynach internetowych, które wystartują 23 września. Jedna z nich dedykowana jest przyszłym franczyzobiorcom Intermarché (www.franczyza.intermarche.pl), druga - zainteresowanym Bricomarché (www.franczyza.bricomarche.pl). Z każdej z nich przedsiębiorcy będą mogli pozyskać informacje na temat procesu rekrutacji, szkoleń, ale też założeń biznesowych, zakresu wsparcia czy wartości, jakimi kieruje się Grupa. Ważną część stanowić będzie rubryka wiedzy o franczyzie.

Zainteresowani znajdą listę sklepów do przejęcia oraz aktualności na temat każdej z sieci. Większość treści użytkownicy będą mogli odsłuchać w formie podcastów. Formularz będzie bezpośrednio powiązany z uruchamianym właśnie portalem kandydata, za pośrednictwem którego potencjalni przedsiębiorcy będą uczestniczyć w rekrutacji. Jest to narzędzie, które umożliwi przyszłym franczyzobiorcom przejście przez cały proces rekrutacji, w tym przekazywanie niezbędnych informacji i dokumentów, planowanie spotkań i staży w sklepach oraz całościową komunikację z działem rekrutacji. Jednocześnie usprawni też pracę rekruterów, dzięki gromadzeniu potrzebnych informacji o kandydatach w formie cyfrowej i w jednym miejscu. Wszystkie czynności w aplikacji mogą odbywać się zarówno z poziomu komputera, jak i urządzenia mobilnego.

– Nasza Grupa zrzesza już blisko 500 niezależnych przedsiębiorców i sukcesy ich biznesów najlepiej pokazują wartość współpracy oraz wymierne korzyści wynikające z podjęcia działalności w ramach własnej spółki kapitałowej. Naszą komunikację będziemy opierać właśnie na ich historiach, potwierdzających, że współpraca z nami pozwala nie tylko zwiększać zyski, lecz także osiągnąć poczucie niezależności, umożliwiając realizację aspiracji biznesowych oraz rozwoju jako przedsiębiorcy – mówi Marek Sawa, członek Komitetu Wykonawczego Grupy Muszkieterów, właściciel dwóch supermarketów Bricomarché.

Digitalizacja rekrutacji Muszkieterów

Prace nad nową platformą komunikacji poprzedziły badania przeprowadzone w 2021 r., których celem była analiza trendów na rynku franczyzy, a także czynników, jakie wpływają na podjęcie decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej w jej ramach. Wynika z nich, że aż 70% badanych myślało o założeniu własnej działalności gospodarczej, ale tylko 4% odważyło się to zrobić. Przejście od idei do działania stanowi zatem dużą barierę, co Grupa Muszkieterów chce zmienić.

– Zależy nam na tym, aby wspierać dążenia Polaków do założenia własnego biznesu. Chcemy przekonać ich do franczyzy, a w dalszej kolejności do związania się ze znanymi oraz prężnie działającymi szyldami, należącymi do naszej Grupy. Dlatego zbudowaliśmy kompleksową platformę komunikacji, która zachęca przedsiębiorców do dialogu z nami – mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce. - Przygotowaliśmy się do tego, aby towarzyszyć przyszłym przedsiębiorcom w procesie podejmowania decyzji o dołączeniu do naszych struktur poprzez otwarcie sklepu Intermarché lub Bricomarché – podkreśla.

I dodaje, że takim decyzjom zawsze towarzyszy konieczność wprowadzenia zmian w swoim życiu, dlatego otwarciu platformy towarzyszyć będzie kampania „Chcesz odmienić swoje życie? A co się dla Ciebie liczy?”.

Bartłomiej Tarłowski zaznacza, że platforma komunikacji systemów franczyzowych Grupy to nie jest tylko działanie w sferze marketingu. To przede wszystkim zintegrowana koncepcja, która ma odsłonić wszystkie aspekty prowadzenia biznesu w ramach sieci Intermarché i Bricomarché, a także usprawnić, dzięki digitalizacji, cały proces rekrutacji.

- Pokażemy kandydatom pełen obraz korzyści, ale też i obowiązków oraz umożliwimy im weryfikację nabywanej wiedzy z wieloma przedsiębiorcami Grupy Muszkieterów. To właśnie licencjobiorcy wcielą się w rolę ambasadorów naszej franczyzy. Dzięki nowej platformie kandydaci chcący otworzyć sklep Intermarché i Bricomarché będą mogli w przystępny sposób dowiedzieć się, jak to zrobić i z czym wiąże się prowadzenie działalności handlowej w Grupie Muszkieterów – tłumaczy kierownik działu rekrutacji i szkoleń franczyzobiorców w Muszkieterach.

Zmiany dokumentów prawnych

Uruchomienie portalu kandydata oraz nowej platformy komunikacji to nie wszystkie zmiany, jakie wdrożono w celu podniesienia standardów franczyzy Intermarché i Bricomarché. Grupa Muszkieterów wprowadza także nowy dokument potwierdzający wolę nawiązania współpracy, czyli List intencyjny. Dokument zastąpił dotychczasową umowę członkowską, i poza oficjalnym zatwierdzeniem członkostwa kandydata, pełni funkcję informacyjną – zawiera pakiet podstawowych danych o Grupie Muszkieterów, a także precyzuje główne prawa i obowiązki obu stron.

Co więcej, w Polsce powstała komórka Muszkieterów, które będzie akceptować kandydatów, którzy chcą wejść w struktury Grupy. Do tej pory taki dział funkcjonował jedynie w podparyskiej centrali koncernu, który należało odwiedzić osobiście.

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2021 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły blisko 8,9 mld zł.

- Wyszliśmy już na prostą, przełamaliśmy złą passę, 95% naszych sklepów jest już rentownych – podkreśla Marc Dherment. - Teraz musimy sprawić, aby nasze marki znów miały dobrą prasę. Temu też ma służyć nasze otwarcie komunikacyjne - wyjaśnia.

Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w czterech krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.

 

 

 

 

 

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 5467 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.