Orkla przejmuje polską sieć pizzerii Da Grasso

Firma zawarła umowę nabycia 74% udziałów w Da Grasso, posiadającej 193 lokale w naszym kraju.

Inwestycja w Da Grasso sprawi, że sieć Orkla będzie liczyć 860 pizzerii franczyzowych w Finlandii, krajach Beneluksu, Niemczech i Polsce. Portfolio będzie składać się z wiodących marek w kategorii sprzedaży pizzy: Kotipizza, New York Pizza i właśnie Da Grasso.
 
- Da Grasso to dobrze zarządzana firma, która zbudowała imponującą pozycję na rosnącym polskim rynku pizzy. Dzięki bliższej współpracy z naszych istniejących platform pizzy, jesteśmy przekonani, że zbudujemy silniejsze firmy na drodze do stania się jedną z wiodących firm franczyzowych pizzy w Europie - mówi Thomas Ljungqvist, wiceprezes wykonawczy i pełniący obowiązki dyrektora generalnego Orkla Consumer & Financial Investments.
 
Właścicielem Da Grasso jest Karolina Rozwandowicz (95%) oraz prezes Magdalena Piróg (5%). Obie panie będą kontynuować działalność jako akcjonariusze w partnerstwie z Orklą. Po transakcji Orkla będzie właścicielem 74% udziałów w spółce, a akcjonariusze mniejszościowi będą posiadali pozostałe udziały.
 
Strony zobowiązały się nie ujawniać ceny zakupu. Transakcja ma zostać sfinalizowana w IV kwartale.
 
Orkla jest wiodącym dostawcą markowych produktów i rozwiązań koncepcyjnych dla rynków konsumenckich, gastronomicznych i piekarniczych w krajach skandynawskich, bałtyckich oraz wybranych rynkach Europy Środkowej i Indii. Firma jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Oslo i ma siedzibę w Oslo. W 2021 r. Grupa osiągnęła obroty w wysokości 50,4 mld koron norweskich (NOK) i zatrudnia około 21 500 pracowników.
 
Z kolei Da Grasso to jedna z wiodących sieci franczyzowych pizzerii w Polsce, posiadająca 193 lokale w całym kraju. Sprzedaż konsumencka sieci w 2021 r. wyniosła 53 mln euro, co odpowiada około 530 mln NOK. W 2021 r. Da Grasso osiągnął obroty w wysokości 13,6 mln euro (136 mln NOK). Firma ma siedzibę w Łodzi i zatrudnia 51 pracowników.
 
Zdjęcie: profil Da Grasso na Instagramie
Joanna Hamdan 14168 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.